ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرنوشت شبکه‌های پیام‌رسان این بار در شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی وضعیت شبکه‌های پیام رسان برخط و اعلام سیاستهای جدید شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه‌هایی همچون تلگرام در جلسات آتی این شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بحث بر سر نحوه فعالیت نرم‌افزارهای ارتباطی در ایران موضوع جدیدی نبوده و طی دو سال گذشته بارها و بارها این مسئله از سوی نهادهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

دراین میان با وجود اینکه در گذشته به طور معول با این شبکه‌ها به شیوه سلبی برخورد شده و فعالیت آنها محدود می‌شد دولت جدید تلاش‌های متعددی کرده تا فعالیت این شبکه‌ها در ایران استمرار پیدا کند.

همچنین بخوانید

بر همین اساس در مقاطع زمانی مختلف اعضای مختلف کابینه دولت از وزیر ارشاد و ارتباطات گرفته تا شخص رئیس جمهوری به صحبت دراین باره پرداخته و تمام تلاش خود را برای دسترسی مردم به این شبکه‌ها به کار گرفتند.

محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات کشور بارها در این باره تاکید کرده بود که وزارت ارتباطات به دلیل مسائل اقتصادی اپراتورهای تلفن همراه، با فعالیت این شبکه‌ها مقابله نخواهد کرد اما راه بهتر آن است که در داخل کشور برای دستیابی به شبکه‌های داخلی تلاش شود.

وی در عین حال تاکید کرده بود که تا زمان دستیابی به شبکه‌های داخلی دولت امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود نخواهد کرد.

بر همین اساس طی ماه‌های گذشته چندین جلسه کمیته تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای به بحث استمرار فعالیت شبکه‌هایی چون تلگرام اختصاص یافت و در نهایت با در نظر گرفتن شروطی قرار به ادامه فعالیت شبکه‌هایی مانند تلگرام شد.

حال در شرایطی که چندماه از این تصمیمات گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی از امکان ورود این شورا به بحث سیاست‌گذاری در این حیطه خبر داده است.

ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی – در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا جدیدترین مصوبه شورا را در خصوص شوراهای مجازی ذکر کرد و گفت: در مورد شبکه‌های مجازی به طور مصداقی بررسی نمی‌کنیم بلکه بیشتر سیاستگذاری کلان خواهیم داشت که در جلسات ‌آینده سیاست خود را درباره شبکه‌هایی مثل تلگرام اعلام خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا