امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حجتی برای مشکلات کشاورزی برنامه دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مُنکر مشکلات کشاورزی به ویژه در حوزه برنج، گندم و زیتون نیستیم، اما حجتی برای این حوزه‌ها برنامه دارد و باید به او کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مخالفت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات وی در این وزارتخانه طی سال‌های اخیر اظهار داشت: رشد تولید محصولات کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون ۲۶ درصد بوده است.

وی افزود: آمار کل تولید محصولات کشاورزی در سال ۵۷ حدود ۲۵ میلیون تن بوده، اما در دوره پنج ساله اخیر و در زمان وزارت آقای حجتی، آمار تولیدات کشاورزی معادل سال ۵۷ بوده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان وزارت آقای حجتی، میزان ذخایر راهبردی گندم از ۱۵ روز در سال ۹۲ به هفت ماه در سال جاری افزایش یافته و خرید تضمینی گندم نیز به ۹ میلیون تن افزایش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی منُکر مشکلات کشاورزی نیست و ما هم می‌دانیم که در برنج، گندم و زیتون مشکل داریم، اما آقای حجتی برای این حوزه‌ها برنامه دارد و اگربه او کمک کنیم، در این حوزه‌ها به خودکفایی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی انجام شده و کارهای بسیاری نیز باید انجام شود، خاطرنشان کرد: در بهار ۹۷ که بهار خشونت است، تنش آبی خواهیم داشت؛ آیا در این شرایط باید حوزه کشاورزی را بدون وزیر بگذاریم؟

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه از دولت هم گلایه داریم، گفت: رئیس دولت فاصله‌اش را با مجلس کمتر کند و مجلس هم حتماً به دولت کمک خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا