بانکبانک و بیمه

سهم بالای تسهیلات خانه اولی ها در افزایش ۲۰ درصدی حجم معاملات

مدیر عامل بانک مسکن از سهم بالای تسهیلات خانه اولی ها در افزایش ۲۰ درصدی حجم معاملات مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: تعداد تسهیلاتی که طی ماه­‌های نیمه دوم امسال از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به خانه اولی‌­های ثبت نام کننده در این صندوق پرداخت شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حداقل ۱۵۵ تا ۳۰۰ درصد رشد نشان می­ دهد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه­های نیمه دوم امسال تعداد تسهیلات اعطایی از محل صندوق پس انداز مسکن رشد داشته گفت:تعداد تسهیلاتی که طی ماه­های نیمه دوم امسال از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به خانه اولی­های ثبت نام کننده در این صندوق پرداخت شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حداقل ۱۵۵ تا ۳۰۰ درصد رشد نشان می­ دهد.

وی ادامه داد:در برخی شعب بانک مسکن شهر تهران، استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در سال ۹۶، نسبت به سال گذشته، ۲.۵ تا ۴ برابر شده است. این میزان رشد در استفاده از تسهیلات خرید مسکن یکم، عامل اصلی افزایش حداقل ۲۰ درصدی حجم معاملات مسکن در تهران محسوب می­ شود.

رحیمی انارکی خاطر نشان کرد:در تهران از هر ۱۰۰ واحد مسکونی که در ماه های گذشته به فروش رفته، ۹ واحد توسط خانه ­اولی­ های مجهز به تسهیلات صندوق یکم، خریداری شده است که در اختیار بودن سهم قابل توجهی از بازار توسط سپرده ­گذاران این صندوق را نشان می­ دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا