صنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت فولاد در سال ۹۶ از رکود خارج شد/ بخش تولید و صنعت از تصمیم‌های یک شبه ضربه‌های زیادی خورده است

مدیرعامل فولاد جنوب عنوان کرد:

مدیر عامل فولاد جنوب گفت:سال نسبتا خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به افزایش صادرات توانستیم از آن رکود قبلی خارج شویم اما هنوز مشکلات داخلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد دنیانور درباره وضعیت تولیدکنندگان فولاد در سال ۹۶ گفت: ما سال نسبتا خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به افزایش صادرات توانستیم از آن رکود قبلی خارج شویم اما هنوز مشکلات داخلی وجود دارد.

مدیر عامل فولاد جنوب گفت: ما بارها از طریق جلسات، اتاق‌های بازرگانی، سندیکا و نامه مشکلات خود را به دولتمردان گفته‌ایم اما متاسفانه اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که دولت معنی تولید را نمی‌فهمد .

وی تصریح کرد: با وجود آنکه وزرای اقتصادی و تمام کارشناس‌ها به مشکلات تولیدکنندگان و رکود حاکم در بازار داخلی اذعان دارند اما دولت باز هم عوارض را تشدید می‌کند مالیات‌ها را افزایش می‌دهد سود بانکی تسهیلات را از تولیدکنندگان می‌گیرد و حتی جریمه لحاظ می‌کند. این به همان معناست که دولت معنای تولید نمی‌داند.

دنیانور گفت: در مقابل انتقاداتی که مطرح می‌شود یا پیشنهادهایی که می‌کنیم دچار بروکراسی وحشتناک اداری می‌شود و گاها برای برداشتن یک تعرفه که کار یک هفته طول می‌کشد شش ماه زمان می‌گذارد و یا برعکس کاری که نیاز به شش ماه بررسی و پژوهش دارد یک هفته‌ای در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنند که این همان نبود اراده برای حل مشکلات تولیدکنندگان است.

وی در پایان تصریح کرد: بخش تولید و صنعت کشور از تصمیم‌های یک شبه و سلیقه‌ای ضربات زیادی خورده است.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا