بورسبورس اوراق

رشد ۹۱۹ پله‌ای شاخص کل/ بازار سهام به مدار مثبت بازگشت

بازار سهام امروز پس از تحمل دو روز ریزش پی در پی قیمت سهام با تقویت تقاضا و افزایش حجم و ارزش معاملات روبرو شد.بازاری که سبز شدن دسته جمعی نماگرهای منتخب بازار را در پی داشت. شاخص کل بازار به ۷۸۴۳۵ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۵ با افزایش ۹۱۹ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۴۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۷۷ واحد رشد عدد ۱۳ هزار و ۴۴۳ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با ۱۴۱۵ واحد افزایش عدد ۸۹ هزار و ۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد ۹۰۹ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۸۸۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۴۲۴ واحد افزایش به عدد ۱۷۱ هزار و ۵۶۹ واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با بیش از ۱۵ واحد افزایش عدد ۷۷۴ واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۱۱۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۶۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۴ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل اما معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با ۲۲ واحد، پالایش نفت تبریز با ۱۹ واحد و صنایع پتروشمیی خلیج فارس با ۱۵ درصد کاهش بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۵۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۲ هزار و ۲۷۱ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان درود، سیمان مازندران، سیمان آرتا اردبیل، اوراق اجاره صمپنا، فن آوا، سرمایه گذاری مسکن تهران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان و اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری متوقف شدند.

امروز همچنین شرکت بورس از سررسید بازخرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم سپاس در روز آینده خبر داد که نرخ بازخرید ۱۳۰۰ تومانی برای هر برگه از این اوراق تعیین شده است.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان روی صفر تابلو از کد سهامدار عمده حقوقی به کدهای درون گروهی منتقل شد. در نماد معاملاتی بانک ملت نیز امروز بیش از ۱۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این بانک کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام با پایان اصلاح قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی و در عین حال خالی شدن بخشی از حباب در قیمت سهام گروه‌های خودرویی شاهد افزایش حضور خریداران بود.

در این میان معاملات بلوکی در نماد معاملاتی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید همزمان با انتشار برخی خبرهای مثبت در گروه معدنی‌ها، شکل گیری صف خرید پایدار میلیونی را در این گروه در پی داشت.

جا به جایی سهام مدیریتی در سبد دارایی‌های برخی هلدینگ‌های معدنی در کنار انتشار آمار امیدوار کننده تجاری چین، باعث شد تا امروز علاوه بر گروه معدنی‌ها، گروه فلزات اساسی نیز در جایگاه صنایع پیشرو قرار گیرد.امروز در گروه خودرویی ها همسو با تداوم عرضه سهام از سوی سهامدار حقوقی، اما روندی متعادل در این گروه وجود داشت در این بین نماد معاملاتی «خاور» همچنان شاهد افزایش فروشندگان سهام است.

اصلی‌ترین انتظار معامله گران برای رشد قیمت سهام این شرکت موضوع افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها براساس مصوبه قبل بود و در عین حال انتظار می‌رفت تا برخی قراردادهای خارجی نیز در این شرکت منجر به موقع تحولاتی بنیادی شود. اما با عدم تحقق انتظارات ایران خودرو دیزل که سهام بانک پارسیان خود را نیز از دست داده هیچ حرف جدیدی برای سرمایه گذاران کم صبر خود در حال حاضر ندارد.

براساس این گزارش امروز بازار گردانی سهام در گروه بانک‌ها در حالی ادامه یافت که رنج شدن قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی را در پی داشت.

در گروه سایر محصولات کانی غیر فلزی نیز امروز معامله گران سهام شاهد رشد برخی تک سهم‌های این گروه بودند. این گروه طی ماه‌های اخیر رضایت اغلب معامله گران کوتاه مدت و میان مدت را در پی داشته است.

به گزارش فارس، امروز گزارش عملکرد سه ماهه «قشهد» پس از افزایش سرمایه ۲۰۵ درصدی این شرکت به بازار اعلام شد که براساس آن این شرکت توانسته ۲۵۸ ریال سود را در این دوره عملکردی نسبت به عایدی برآوردی ۳۵۵ ریالی خود در بودجه منتهی به پایان شهریورماه ۹۵ محقق کند.

به گزارش فارس سبز شدن یک باره نماگرهای منتخب بورس و تغییر جهت تقاضا به جای عرضه در روز جاری نشان می‌دهد که بازار سهام ایران هنوز از تحلیل بنیادی مشخصی پیروی نمی‌کند. آنچه که به نظر می‌رسد بازار سهام ایران بیش از پیش به آن نیاز دارد، افزایش سهام شناور شرکت ها بر چیدن حجم مبنا و کنار گذاشتن حجم مبنا و برچیدن دامنه نوسان قیمت در این بازار است تا امکان تحلیل را در بازار برای معامله گران حرفه‌ای افزایش دهد.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری متعادل و رو به مثبت بود که همسو با بازارگردانی و حمایت صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران اغلب حقیقی پس از تحمل دو روز ریزشی پی در پی بود.

بازار سهام با وجود رشد حجم و ارزش معاملات همچنان نسبت به نقدینگی تشنه بوده و نیازمند حمایت است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا