انرژی

ایران در صنعت برق چهاردهمین قدرت جهان است

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف در طول دوره دولت تدبیر و امید، گفت: در مدت سه و نیم سال مدیریت دولت، ۲۱ سد بزرگ جدید ساخته شده که در نتیجه‌ آن چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بر حجم آب کشور اضافه شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید چیتچیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته تبریز اظهار کرد: در اوایل شروع به کار دولت، فقط به اندازه‌ ۱۰ رو ذخیره گندم در استان داشتیم اما اکنون برای ۷۰۰ روز ذخیره گندم در استان داریم و آماده ایم که به جاهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی یادآور شد: ما به این باور نیستیم که به تمامی اهداف خود رسیده‌ایم؛ اما تلاش های زیادی در این راستا شده و شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۵۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی را به بهره برداری رسانده‌ایم، تشریح کرد: در دولت تدبیر امید ۵۲۰۰ روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه آبرسانی دسترسی پیدا کرده اند.

چیت چیان با تاکید بر اینکه، تاکنون ۲۴ طرح بزرگ آبرسانی برای ۴۳ شهر کشور اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۵۰ میلیون مترمکعب بر حجم آب شرب کشور افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید، چهار و نیم میلیون نفر بر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب کشور افزوده شده است، گفت: مجموع ظرفیت نیروگاهی کشور اکنون از ۷۶ هزار مگاوات نیز عبور کرده است و کشور ما اکنون چهاردهمین قدرت از نظر برق و شبکه برق در بین کل کشورهای جهان بوده و در خاورمیانه نیز اولین رتبه را در این راستا دارد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۱۰ خانوار،  بدون برق نخواهد بود و همچنین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور نیز توجه عمیق دولت به بخش نیروی کشور را نشان می‌دهد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تلاش ما در راستای پیشرفت کشور است، گفت: امید است که بتوانیم با گام های استوار در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاوتی با اتحاد تمامی بخش‌های اجرایی جامعه حرکت کرده و موفق شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ما در وحدت، یگانگی، پیوند و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا