بانکبانک و بیمه

دلار ۱۲ هزار تومانی غیرممکن نیست


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، گفت: دولت با برنامه های درمانی، پیش فروش سکه و افزایش سود سپرده ۲۰ درصد نمی تواند بازار ارز را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، هادی قوامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به مشاور رئیس جمهور مبنی براینکه افزایش نرخ دلار کار خوبی بود،اظهار داشت: زمانی می گفتند قیمت واقعی دلار ۱۰۰۰ تومان است و اکنون دلار به ۵ هزار تومان رسیده است، با چنین استدلالی ممکن است به دلار ۸ تا ۱۲ هزار تومان برسیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند افزایشی دلار، گفت: با این مسیر ارزش پول کشورمان در مقابل ارز خارجی تضعیف یافته است که این مسیر راه درستی نیست.
 
نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به مسیر افزایش دلار از ۷ تومان تا ۵ هزار تومان، بیان داشت:  گام بعدی دلار می تواند ۸ هزار تومان و پس از آن ۱۲ هزار تومان باشد که با این اوصاف مسیر رو به قهقرا در پیش داریم و با این حساب باید کار کرد که عرضه ارز افزایش یابد.
 
وی خطاب به ترکان درباره اینکه افزایش قیمت دلار کار خوبی بود،گفت: مشاور رئیس جمهور به این سوال جواب دهد چرا زمانی که مناطق آزاد مسئولیت داشت، جلوی واردات قاچاق کالا از مناطق آزاد را نگرفت و باعث شد تولید داخلی به گل بشیند.
 
این نماینده مجلس، ادامه داد: واردات در نهایت باعث افزایش تقاضا و خروج ارز از کشور شده و به دنبال آن نرخ  ارز افزایش می یابد و چنین روندی باعث تخریب تولید داخل می شود.
 
قوامی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی به ابزاری برای حمایت نیاز داریم، گفت: دولت باید در دیوار تعرفه ها عملکرد درستی داشته باشد، متاسفانه آخرین مصوبه دولت در پایان سال به گونه ای بود که تعرفه های گروه فولادی به ۱۵ و ۵ درصد کاهش یافته است و با ورود فولاد به کشور در واقع رقابت کارخانه های داخلی به سختی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه با افزایش واردات، تقاضا و قیمت ارز افزایش می یابد، اظهار داشت: با کاهش تعرفه های گروه فولادی، اگر دولت از کارخانه های داخلی خرید نکند، خروج ارز رخ می دهد و به دنبال آن ارز گران تر خواهد شد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با خرید از تولید داخل جلوی خروج ارز گرفته می شود، بیان داشت: دولت با برنامه های درمانی، پیش فروش سکه و افزایش سود سپرده ۲۰ درصد نمی تواند بازار ارز را مدیریت کند که راه علاج تنها حمایت واقعی از تولید داخل است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا