امور زیربناییراه و ساختمان

لغو ۳۰ درصد از پروازهای ایرفرانس در پی اعتصاب‌های سراسری

شرکت هواپیمایی ایر فرانس هشدار داده که در اثر اعتصاب سراسری کارکنان هواپیمایی این شرکت روزانه ۲۵ میلیون یورو متضرر می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرد که صدها پرواز این شرکت به‌خاطر پنجمین روز از اعتصاب خلبانان، خدمه و کارکنان زمینی که خواستار بالا رفتن حقوق خود هستند لغو شده است. 

اعتصاب کارکنان هواپیمایی ایرافرانس، سفرهای بین‌المللی و داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و یک‌چهارم سفرهای راه دور این کشور لغو شده است. 

نزدیک یک‌سوم پروازهای با مسافت متوسط که قرار بود از فرودگاه «شارل دوگل پاریس بلند شوند و یا به مقصد این فرودگاه پرواز کنند، لغو شده‌اند. 

۳۰ درصد از پروازهایی که قرار بود از فرودگاه اورلی پاریس و دیگر مناطق فرانسه بلند شوند یا به مقصد آن پرواز کنند، لغو شده‌اند. 

بنا بر اعلام اتحادیه‌ها، کارگران حق دارند از سودی که سالیانه در اثر کاهش هزینه‌هایی که در پی بازگشت سازوکار حمل‌ونقل هوایی به سودآوری به‌دست می‌آیند بهره‌مند شوند. اتحادیه‌ها معتقدند که چنین درخواستی از آن روی صورت می‌گیرد که حقوق کارکنان هواپیمایی از سال ۲۰۱۱ به این سو تغییر نکرده است. 

روز گذشته –شنبه- شاهد بالاترین تعداد لغو پرواز از زمانی بود که اتحادیه‌ها در ماه فوریه خواستار قطع کار روزانه و افزایش شش درصدی حقوق‌های کارکنان شدند. 

اتحادیه‌های کارگری پیشنهاد افزایش یک درصدی مدیریت شرکت ایر فرانس را رد کرده‌اند. 

مدیریت این شرکت تخمین می‌زند که ۳۴ درصد از خلبان‌ها، ۲۶ درصد از خدمه و ۱۹ درصد از کارکنان زمینی اعتصاب کرده باشند. 

اتحادیه‌ها درباره اعتصاب‌های بیشتر هشدار داده‌اند. اعتصاب فعلی که بنا بود دو هفته به طول بینجامد تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت و سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده پایان خواهد گرفت.

ایر فرانس هشدار داده که این اعتصاب‌ها روزانه ۲۵ میلیون یورو (۳۰ میلیون دلار) به این شرکت زیان می‌رساند، مبلغی که این شرکت هواپیمایی باید برای ایجاد اشتغال و خرید هواپیماهای جدید آن را سرمایه‌گذاری کند. 

اعتصاب کارکنان ایر فرانس با اعتصاب کارکنان راه‌آهن (اس‌ان‌سی‌اف)، همچنین اعتراض‌های دانشجویان، کارمندان دولت، کارگران بخش انرژی و زباله‌جمع‌کن‌ها همزمان است. 

گرچه این اعتراض‌ها هدف‌های گوناگونی دارند، اما فضایی از نارضایتی اجتماعی را به‌وجود آورده‌اند و در برابر جاه‌طلبی‌های «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای اصلاحات در حوزه کار ایستاده‌اند. 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا