اقتصاد کلان

افزایش ۷.۶ درصدی درآمدهای مالیاتی/ اخذ مالیات‌های مستقیم افت کرد+جدول

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، بنا بر آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در یازده ماه ابتدایی سال ۹۶ دولت از محل مالیات‌ها ۹۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در آمد کسب کرده است که از این میزان ۵۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد آن متعلق به مالیات‌های غیرمستقیم و ۴۰۳ هزار میلیارد آن متعلق به مالیات‌های مستقیم بوده است.
 
با بررسی این آمار در می‌یابیم میزان مصوب مالیات در یازده ماهه ابتدایی سال ۹۶، ۱ هزار هزار و ۷۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
 
این درآمد در شرایطی است که میزان در آمد اخذ شده در مدت مشابه سال گذشته آن ۸۵۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده که ۴۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن برای مالیات‌های غیرمستقیم و ۴۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد آن برای مالی‌های مستقیم گزارش شده است.
 
محاسبه آمار نشان دهنده افزایش ۷.۶ درصدی در آمد‌های مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است و این افزایش در شرایطی است که درصد تغییرات مالیات‌های مستقیم کاهش ۴.۶ درصدی و درصد تغییرات مالیات مستقیم افزایش ۱۹.۵ درصدی داشته است.
 
مقایسه آمار در سال ۹۵ نیز حاکی از این است که درصد تغییرات مجموع مالیات‌ها در ۱۱ ماه سال ۹۵، ۳۱.۱ درصد بوده که از این میزان مالیات‌های غیر مستقیم رشد ۴۰.۳ درصدی و مالیات‌های غیرمستقیم افزایش ۲۲.۷ درصدی داشته است.
 
در میان انواع مالیات ها، جمع مالیات‌های غیرمستقیم سهم ۵۶.۳ درصدی و جمع مالیات‌های مستقیم سهم ۴۳.۷ درصدی دارد.
 
 

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا