اقتصاد کلان

جنگ تجاری به نفع اقتصاد جهانی نیست

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: در حال حاضر جنگی که بین آمریکا با برخی از کشورها مانند چین، روسیه و اروپا درگرفته به نفع اقتصاد جهانی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اکبر نیکو اقبال در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: رئیس جمهور آمریکا باید بر تمامی سیاست های خود تجدید نظر کند چرا که با اجرای سیاست های یکطرفه راه به جای نخواهد برد.

وی در ادامه با بیان اینکه روابط تجاری بین الملل در سطح دنیا امروز بسیار گسترده است، اظهارداشت: هرچند روابط تجاری – اقتصادی روسیه و آمریکا به مانند چین و ژاپن نیست ولی با تمامی این احوالات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در تمامی کشورها این امکان وجود ندارد که همه نیازهای خود را بصورت داخلی تهیه و مصرف کنندبنابراین روسیه و آمریکا نیز از این قاعده مستنثی نبوده و نخواهند بود.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: دنیا پس از جنگ جهانی دوم بطور دائم با افزایش مبادلات و یکپارچگی جهانی مواجه بوده چرا که گسترش مبادلات بین المللی منجر به رشد، رفاه و توسعه در تمامی ممالک جهان خواهد شد.

نیکو اقبال تصریح کرد: دنیا پس از روی کار آمد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با یک وضعیت خیلی جدیدی رو به رو شده است.

وی گفت: برای مثال در حال حاضر آمریکا ۸۶۰ میلیارد دلار با چین کسری تجاری دارد بنابراین دولت آمریکا از این جهت به دنبال کاهش واردات کالا از قبیل فولاد، آلومینیوم و غیره از چین با افزایش تعرفه است تا ضمن شتاب بخشی به سرعت چرخ صنایع داخلی بتواند اشتغال و درآمد زایی بیشتری نصیب شهروندان آمریکایی کند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل اذعان داشت: نکته ای که در این میان بسیار با اهمیت به نظر می رسد اینکه سایر ممالک دنیا در برابر سیاست یک جانبه گرایانه کاخ سفید ساکت نخواهند نشست.

وی ادامه داد: اگر دولت آمریکا بخواهد مانع ورود کالا از چین، روسیه، اروپا و غیره به بازار این کشور شود بدون شک سایر دولت ها بیکار نخواهند نشست و مقابله به مثل خواهند کرد.

نیکو اقبال تصریح کرد: جنگ تجاری آمریکا با سایر اقتصادهای جهان موجب تیره و تارشدن فضای روابط اقتصادی و سیاسی در عرصه بین الملل شده است از اینرو جهت بهبود بخشی به این فضا ضرورت دارد رئیس جمهور آمریکا تجدید نظر اساسی در تمامی سیاست های خود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا