اقتصاد کلان

کشف تریاک در واشرهای صنعتی توسط ماموران گمرک

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در بازرسی از یک بسته پستی حاوی انواع واشر‌های صنعتی موفق به کشف تریاک شدند.

این ماموران با استفاده از دستگاه‌های کنترلی و ایکس ری به محتوی بسته مشکوک شده و به بازرسی آن اقدام کردند، بسته حاوی واشر‌های صنعتی بود که مواد مخدر به شکل ماهرانه‌ای روی سطح این واشر‌ها جاسازی شده بود.

همچنین بخوانید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) تریاک، شیره و قرص‌های روان گردان بیشترین حجم مواد مخدر کشف شده در بسته‌های پستی بوده اند.

بر اساس این گزارش تجربه و مهارت‌های ماموران گمرک در کنار دستگاه ایکس ری، و سگ‌های مواد یاب در تشخیص ونوع کالای ارسالی بسیار تاثیر گذار است و مهارت ماموران گمرک در سال‌های اخیر در کنار این ابزار کنترلی آمار کشفیات قاچاق را افزایش داده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی گمرک کشور در خصوص کشفیات مواد مخدر در دو سال اخیر نشان می‌دهد همزمان با الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزار‌های کنترلی و سگ‌های مواد یاب قاچاقچیان از راه‌های متفاوتی برای جابه جایی مواد مخدر استفاده می‌کنند، اما در تمامی روش‌ها ناکام بوده اند.

عملکرد گمرک در سال‌های اخیر جایگاه این سازمان را در میان کشور‌های عضو سازمان جهانی ارتقاء داده است. گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ توانست در کشفیات مواد مخدر مقام اول را در جهان کسب کند.

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا