خودروصنعت، معدن، تجارت

دولت در قیمت گذاری خودرو مداخله نکند + صوت

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: دولت نباید در بحث قیمت گذاری خودرو در مملکت دخالت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نجفی منش در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: شیوه نرخ گذاری بصورت دستوری در هیچ جای دنیا متداول نیست و باید اجازه داد بازار قیمت را تعیین کند.

وی همچنین با اشاره به این جمله که دخالت دولت یا هر نهاد دیگری در قیمت گذاری کار درستی نیست، اظهارداشت: هم اکنون نه تنها هیچ دولتی در دنیا در قیمت گذاری دخالت نمی کند بلکه تاکنون کسی شیوه نرخ گذاری خودرو در ایران را نیز تائید نکرده و نخواسته از دولت جمهوری اسلامی پیروی کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با بیان اینکه دولت باید دست از سر قیمت گذاری خودرو بردارد، گفت: این شیوه قیمت گذاری در خودرو زیان بزرگی هم به صنعت قطعه سازی و هم به صنعت کشور وارد می کند.

وی در ادامه افزود: دولت باید قیمت گذاری خودرو را از انحصار خارج و اجازه دهد مثل همه کشورها بازار تعیین کننده قیمت شود.

نجفی منش در این مصاحبه رادیویی اظهارداشت: قیمت گذاری دستوری خودرو تاکنون نه تنها هیچ نتیجه مثبتی برای مردم نداشته بلکه به ضرر مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز بوده است.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت یک کار غلطی است، افزود: اگر شورای مزبور بخواهد قیمت خودرو را ثابت ولی در مقابل قیمت مواد اولیه رشد پیدا کند این موضوع باعث صدمه به صنعت خودرو و قطعه سازی می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در ادامه افزود: ضرورت دارد بساط این روش غلط در سال حمایت از کالای ایرانی از ریشه یکبار برای همیشه برچیده شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا