بورسبورس انرژیبورس اوراق

سیر معکوس سهام بازارهای نوظهور

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، ضعف بازارهای سهام ناشی از نوسانان موجود در قیمت سهام بوده که به شدت وابسته به جهت حرکت قیمت نفت است. هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز افتی دو درصدی داشته است. سهام انرژی و شاخص کالای بلومبرگ نیز به روند صعودی دو روزه خود پایان دادند. پس از اعلام بانک مرکزی چین مبنی بر نیاز کمتر به محرک‌‌های پولی  و نشانه‌هایی از بهبود اقتصاد، بازار سهام چین نیز با افت مواجه شد.

نامچای تکاراتاناوی، رئیس مرکز تحقیقات LH در بانگوک اعلام کرد:‌‌« نوسانات بازار سهام چین همچنان بسیار بالا خواهد بود که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران در مورد بازارهای کشورهای در حال توسعه محتاط‌تر باشند. ما در منطقه فشارهایی را برای فروش برخی سهام مشاهده می‌کنیم.»
شاخص سهام  MSCI بازارهای نوظهور بعد از رشد ۱.۱ درصدی در روز سه‌شنبه در معاملات امروز ۰.۵ درصد کاهش داشت و به بالاترین سطح خود از اوایل ماه نوامبر رسید. تمامی ۱۰ گروه صنعتی با افت مواجه شدند که بیشترین افت در اختیار گروه مخابرات با ۱.۲ درصد کاهش بود. بعد از آن سهام انرژی و تاسیسات نیز در حدود ۰.۹ درصد ریزش داشتند. شرکت یونیِ‌کام هنگ‌کنگ با افت ۴.۴ درصدی بیشترین افت سه ماهه اخیر را تجربه کرد.
شاخص کمپوزیت شانگهای با افتی ۲.۶ درصدی شدیدترین سقوط خود را در دو ماه اخیر تجربه کرد. شاخص شرکت‌های چینی هانگ‌سنگ نیز با کاهشی ۱.۵ درصدی مواجه شد تا بیشترین افت خود را در دو هفته اخیر به ثبت رساند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا