ارتباطات و فناوري اطلاعاتاقتصاد کلان

دلیل قطعی تلگرام فیلترینگ نیست؛ اختلال در تلگرام به علت حملات هکرها!

شبکه اجتماعی تلگرام از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز از دسترس خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،کاربران ایرانی که عادت هر روزشان پس از بیدار شدن از خواب، ابتدا چک کردن تلگرامشان بود با پیغام connectin…  (درحال اتصال)  روبر شدند و حتما با خود گفته‌اند: « بلاخره تلگرام هم فیلتر کردند»

البته این اختلال بدلیل فیلترینگ نیست و از ابتدای ساعت بامدادی امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۹۷ تلگرام در ایران و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی با اختلال روبرو شده و دسترسی به آن غیرممکن شده است.

همچنین بخوانید

پاول دوروف، موسس تلگرام در توئیتر خود اعلام کرده که این قطعی به دلیل اختلال در سرورهای تلگرام به دلیل گرمای بیش از حد (overheating) در یکی از سرورها بوجود آمده و مشکل در حال بررسی و برطرف شدن است.

به گفته وی این قطعی در کشورهای روسیه، ایران، ایالت متحده و انگلستان نیز گزارش شده است.

ساعتی بعد از توئیت اولیه دوروف، وی حملات DDoS به سرورهای تلگرام  و  گرمای بیش از حد (overheating) سرورهای تلگرام را دو دلیل قطعی این شبکه اجتماعی معرفی کرد و خبرداده سرورها تعمیر شده و در حال پیگیری حملات DDoS هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی ، حمله ddos یا dos مخفف (denial of service attack) به زبان ساده یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور (کامپیوتر قربانی یا هدف) و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) به طوری که سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود (به دلیل حجم بالای پردازش یا به اصطلاح overload شدن عملیات های سرور)، در این نوع حمله ها در یک لحظه یا در طی یک زمان به صورت مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، به یک سرور (با آی پی مشخص) درخواست دریافت اطلاعات می شود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی دچار وقفه در سرویس دهی یا حتی down شدن آن می شود.

همچنین اکانت رسمی تلگرام در توئیتر قطعی گسترده برق در منطقه آمستردام را در قطعی تلگرام و عدم ارائه خدمات به کاربران کشورهای اروپایی، خاورمیانه، روسیه  موثر می‌داند.

به گزارش آرمان اقتصادی، گفتنی است سه روز پیش با دستور ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی، جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران لغو و پس از آن سرورهای رمزنگاری شده این شبکه اجتماعی در ایران از مدار خارج شد. بر همین اساس کاربران ایرانی تلگرام از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت بودند.

منبع
اختصاصی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا