بورسبورس اوراقچندرسانه‌ایراه و ساختمانصوت

نوسان ۵۵ تا ۸۲ هزار تومانی اوراق تسه + صوت

یک کارشناس بورس گفت: اوراق تسه در یکساله گذشته بین ۵۵ تا ۸۲ هزار تومان در نوسان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود کلانتری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: نرخ اوراق تسه ۹۶۰۱ یا اوراق تسهیلات مسکن فروردین ۹۶ امروز (دوشنبه) به مبلغ ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان در بورس خرید و فروش شد.

وی همچنین اظهارداشت: این اوراق در هفته گذشته بین ۶۳ تا ۶۶ هزار تومان در افت و خیز بوده است.

این کارشناس بورس با بیان اینکه نوسان قیمتی اوراق مبتنی برعرضه و تقاضاست، گفت: طبق نمودارهای موجود قیمت های اوراق تسه در فصل بهار به جهت تقاضای بیشتر در حوزه مسکن اعم از خرید، اجاره و سایر موارد بالاتر و در سه ماهه آخر سال کمتر بوده است.

وی در ادامه افزود: متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن در ازای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن باید خریداری و به بانک مسکن ارائه دهند.

کلانتری در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که ۱۲ تا ۱۳ درصد هزینه تسهیلات مسکن مربوط به خرید اوراق تسه است، یادآورشد: این اوراق در حال حاضر بدون افزایش قیمت هم گران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا