بانکبانک و بیمه

کشف قراردادهای عجیب در بانک سرمایه!


یکی از موضوعاتی که طی سال گذشته مورد توجه رسانه ها، افکار عمومی و نهادهای نظارتی قرار گرفت و پس از رسیدگی های کارشناسی قوه قضائیه، منجر به برخورد قضایی و تشکیل پرونده برای برخی مدیران شد، ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و برخی شرکت های زیرمجموعه آن بود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، بررسی های صبحانه برای کسب اطلاعات بیشتر از ابعاد این پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه مستنداتی از بررسی وضعیت شرکتی به نام "توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم" از شرکت های فرعی وابسته به بانک سرمایه توسط بازرس قانونی این شرکت، به دست آمد.

طبق این بررسی ها که مربوط به دوره ۶ ماهه منتهی به پایان خرداد سال ۱۳۹۶ است، اعلام شده در سال مالی قبل از این رسیدگی، چندین فقره قرارداد وجود دارد که به صورت دوقلو یعنی با شماره و تاریخ یکسان اما دو موضوع متفاوت، به ثبت رسیده است.

یکی دیگر از بخش های مورد توجه بازرس قانونی این شرکت، آورده مشارکت برای سرمایه گذاری از سوی یکی از طرفین قراردادهای فوق (یعنی ۲ قرارداد متفاوت با تاریخ و شماره مشابه) است که مشخص شده ملک ارائه شده توسط طرف دیگر قرارداد، در رهن بانک اقتصاد نوین قرار داشته است.

همچنین در قرارداد دیگری در خصوص مشارکت در خرید و فروش ماشین آلات مورد نیاز صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی، طرف دیگر قرارداد اگرچه متعهد به ترهین وثیقه ملکی به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان بابت تضمین بازگشت اصل سرمایه بوده، اما صرفا عملیات کارشناسی یک قطعه زمین در رهن بانک صادرات انجام شده است.

در عین حال، حسابرس شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم وابسته به بانک سرمایه در گزارش خود که اخیرا در اختیار سهامداران بانک سرمایه قرار گرفته، متذکر شده است با توجه به تاییدیه دریافتی از وکیل شرکت، دو نفر از اعضای هیات مدیره قبلی در دوره مالی مورد گزارش، بازداشت شده اند.

کشف قراردادهای عجیب با شماره و تاریخ مشابه در شرکت وابسته به بانک سرمایه/ بازداشت 2 عضو سابق هیئت مدیره +سند
کشف قراردادهای عجیب با شماره و تاریخ مشابه در شرکت وابسته به بانک سرمایه/ بازداشت 2 عضو سابق هیئت مدیره +سند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا