بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

۲۷ میلیون مشترک همراه اول و ایرانسل گوشی هوشمند ندارند

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۸ میلیون مشترک همراه‌اول و ۹ میلیون مشترک ایرانسل هنوز از گوشی‌ هوشمند استفاده نمی‌کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه و تمبر آن همزمان با روز جهانی ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: مسئله مهمی که در یک سال اخیر اتفاق افتاد پوشش ۱۲۴۶ شهر کشور در دسترسی به خدمات اینترنت نسل ۳ و ۴ است که در همراه اول این پوشش ۱۰۰ درصدی، در ایرانسل  ۹۷ درصد و پوشش رایتل هم سراسری است.

وی یادآور شد: در حوزه ارتباطات ثابت البته دستاوردی مطلوبی نداشته‌ایم ولی امیدواریم تا پایان سال به شاخص ۲۰۰۰ پورت فیبر نوری برسیم.

آذری جهرمی افزود: در میزان ترافیک داخلی کشور ۶۰ به ۴۰ بودیم که معادل ۱۶ درصد رشد در تولید محتوای داخلی داشتیم. در برنامه ششم توسعه آمده که باید به رشد ۵۰ به ۵۰ برسیم که البته تیم‌هایی به تولید محصولات ویدئویی می‌پردازند که منجر به افزایش تولیدات داخلی خواهد شد.

وی یادآور شد: از لحاظ رشد شاخص های توسعه بالاترین رشد شاخص زیر ساخت های ارتباطی را داشته باشیم و برنامه ششم توسعه ارتقای ۳۰ رتبه را برای این وزارت خانه تعیین کرده که با اقدامات انجام شده امیدواریم این مهم محقق شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه سال گذشته در میزان توسعه شاخص‌های ارتباطات، ایران رتبه نخست منطقه و دوم جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۸ میلیون مشترک همراه‌اول و ۹ میلیون مشترک ایرانسل هنوز از گوشی‌ هوشمند استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: دولت سرمایه گذاری زیادی در بخش فناوری اطلاعات کرد از این رو در حوزه دسترسی ثابت دارای تولیدات قابل قبولی هستیم و امروز دولت همراه  و با ارایه اپلیکیشن دولت همراه که محصولی بومی  بوده محقق شده است.

آذری جهرمی گفت: در حوزه دانش و مهارت رتبه ۵۸ را داریم و در رتبه   استفاده از فناوری رتبه کشورمان ۸۷  بود از این رو شعار امسال توسعه استفاده از فناوری اطلاعات است.

ادامه دارد…

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا