امور زیربناییراه و ساختمان

توسعه‌ حمل و نقل ریلی کاهش تصادفات را به‌دنبال دارد

فرمانده پلیس راه‌‌‌آهن کشور تاکید کرد: در صورت گسترش حمل و نقل ریلی، قطعا شاهد کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای خواهیم بود.

همچنین بخوانید

‌به گزارش آرمان اقتصادی،، سردار علیرضا اکبرشاهی در حاشیه بازدید از پلیس راه‌آهن استان فارس گفت: در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان چند وجهی، هیچ وجه افتراقی بین پلیس و کارکنان راه آهن وجود ندارد.

وی ضمن قدردانی از خدمات فرمانده انتظامی فارس و رییس پلیس راه‌آهن این استان اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیون نفر مسافر و ۴۵ میلیون تن بار از طریق شیکه ریلی در کشور جابه‌‌‌‌‌جا شده است.

فرمانده پلیس راه‌‌‌آهن کشور با بیان اینکه روزانه قریب به ۷۰ هزار نفر مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌‌‌‌‌‌‌جا می شوند، تصریح کرد: راه‌‌‌آهن بستر خوبی برای حمل و نقل بار و مسافر محسوب می‌شود و تامین امنیت مسافران از اهداف اصلی پلیس راه‌آهن کشور است.

اکبرشاهی با تاکید بر اینکه از نظر امنیت ریلی در نقطه خوبی قرار داریم، خاطرنشان کرد: پلیس راه‌‌‌آهن باید علاوه بر حفظ اقتدار و رفتار توام با مهربانی، در ماموریت‌‌‌های خود، ترسیم یک یار مهربان در ذهن مردم ترسیم کند چراکه رویکرد پلیس راه‌‌آهن یک رویکرد اجتماع‌‌محور است.

وی ادامه داد: آموزش را در همه بخش‌‌‌های نیروی انتظامی شاهد هستیم و در پلیس راه‌‌‌آهن نیز تلاش کرده‌ایم با اقدامات فرهنگی همراه با نوآوری، خلاقیت و استفاده از امکانات، فرهنگ خود مراقبتی را در قطارهای مسافربری ترویج دهیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه مستقیم به اقتصاد کشور می‌‌‌زند و زمینه رکود و بیکاری جوانان را فراهم می‌کند، ابراز داشت: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه‌‌آهن در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق خطوط ریلی در کشور است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا