ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

علم و فناوری برای بالیدن نیازمند حمایت جامعه و وسایل ارتباط جمعی است

رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، این کرسی را پلی بین حوزه‌های مختلف علمی و جامعه دانست و گفت: علم و فناوری برای بالیدن به حمایت و نظارت جامعه و کمک تمام وسایل ارتباط جمعی، ارتباطات انسانی و ارتباطات شبکه‌ای نیازمند است.

به گزارش آرمان اقتصادی، هادی خانیکی در مراسم افتتاحیه این کرسی که امروز با حضور نمایندگان یونسکو در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در ابتدا به جنبه‌های ارتباطی ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: حسن تصادف دیگر همزمانی افتتاح این کرسی با روز جهانی ارتباطات است که اهمیت ارتباطات را برای جامعه علمی و فضای عمومی روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتباطات عصر حاضر نخست از همه، نهاد علم و فناوری را تغییر می‌دهد، تاکید کرد: اکنون در عصر زوال فاصله‌ها و بالا رفتن همگرایی‌ها به سر می‌بریم.

همچنین بخوانید

رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو افتتاح این کرسی در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی را شانزدهمین کرسی یونسکو در ایران و هفتصد و سی و پنجمین کرسی آن در جهان دانست و اظهار کرد: اکنون فرصت تازه‌ای پیش آمده تا از ظرفیت‌های جهانی حوزه ارتباطات و حوزه علم برای ارتقای ظرفیت‌های ایرانی و اسلامی این حوزه استفاده کنیم.

خانیکی تاسیس کرسی ارتباطات علم و فناوری را خلق فرصت و فضایی برای ارتباط سه‌گانه بین دانشگاه، رسانه و جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: علم و فناوری برای بالیدن به حمایت و نظارت جامعه و کمک همه وسایل ارتباط جمعی، ارتباطات انسانی، ارتباطات شفاهی و ارتباطات شبکه‌ای نیازمند است.

وی از حمایت ۱۲ نهاد از کرسی یاد شده خبر داد و تاکید کرد: این کرسی حمایت و پشتیبانی نهادهای ملی و منطقه‌ای را طلب می‌کند.

رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو با بیان اینکه ایده افتتاح کرسی ارتباطات علم و فناوری از اواخر سال ۹۴ شکل گرفته است، زمان به بار نشستن آن را سال ۹۶ اعلام کرد و گفت: در این زمینه قدردان زحمات کمیته یونسکو در ایران، نمایندگی جمهوری اسلامی در یونسکو و شبکه حمایتی رئیس دانشگاه، هیات رئیسه و معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی هستیم.

خانیکی در پایان برخی زمینه‌های همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و یونسکو در مدت استقرار چهار ساله این کرسی در دانشگاه را توسعه پژوهش در زمینه بازنمایی علم و فناوری، تسهیل ارتباط بین نهادهای علمی و جامعه و برگزاری دوره‌های آموزش روزنامه‌نگاری علمی برشمرد و گفت: امیدوار هستیم که دانشگاه در این مدت بتواند بار دیگر توانایی‌اش را در خدمت به حوزه علم و ارتباطات به کار گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا