بین الملل

سهام آسیایی اندکی رشد کردند

روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی اندکی رشد کردند، درحالی‌که نرخ یورو پس از این‌ که روز گذشته به پایین‌ترین میزان ۵ ماهه خود رسید، کمی بالا رفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی اندکی رشد کردند، درحالی‌که نرخ یورو پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین میزان ۵ ماهه خود رسید، کمی بالا رفت.

روز چهارشنبه، به دنبال گزارشی از این‌ که احزاب پوپولیست ایتالیا، به دنبال تشکیل یک دولت ائتلافی هستند که امکان دارد از بانک مرکزی اروپا خواستار بخشیدن ۲۵۰ میلیارد یورو از بدهی ایتالیا شود، پول مشترک اروپا سقوط کرد.

همچنین بخوانید

امروز در بازار سهام، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی ۰.۱ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن عماکرد بهتری داشت و ۰.۷ درصد بالا آمد.

هنگ کان ها، رییس استراتژی بازار در یواوبی در سنگاپور، می‌گوید: در کل سهام آسیایی با افزایش سود اوراق آمریکا و نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا-چین و همچنین دادهای قدرتمند درآمد شرکت‌ها، تقویت شد.

ایالات‌متحده و چین، روز پنج‌شنبه، مذاکرات تجاری خود که هدف آن جلوگیری از جنگ‌های تعرفه‌ای مخرب است، را آغاز می‌کنند. مقامات ارشد دولت ترامپ در روز چهارشنبه اعلام کردند که سرسخت‌ترین منتقدان چین به نقش حامی تنزل یافته‌اند.

در بازار ارز یورو ۰.۲ درصد رشد کرد و به نرخ ۱.۱۸۲۵ دلار رسید. یورو روز گذشته به پایین‌ترین نرخ ۵ ماهه ۱.۱۷۶۳ دلار رسیده بود. روز چهارشنبه سهام ایتالیا ۲.۳ رصد سقوط کرد و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله ایتالیا نزدیک به ۱۹ صدم درصد جهش کرد و به ۲.۱۳ درصد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا