صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید ۲۰ هزار تن فویل در داخل

مدیر عامل سندیکای صنعت آلومینیوم از تولید سالانه ۲۰ هزار تن فویل آلومینیومی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هوشنگ گودرزی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: بطور کلی صنعت آلومینیوم ایران شامل تولیدآلومینا، شمش و صنایع پائین دستی است.

وی همچنین اظهارداشت: صنایع پائین دستی به ۱۱ تا ۱۳ دسته مختلف تقسیم می شوند که یک بخش مربوط به ورق و فویل است.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر بالاترین بخش سهم بازار فویل مملکت مربوط به شرکت آلومینیوم پارس است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون ۶۳ درصد فویل آلومینیومی کشور در این شرکت تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

گودرزی تصریح کرد: فویل در بخش های مختلف از قبیل صنایع غذایی، دارویی، صنعتی، ساختمانی و موارد مشابه دیگر کاربرد فراوانی دارد.

وی همچنین از وجود سه شرکت تولیدی فویل آلومینیومی در کشور خبرداد و گفت: این واحدها در استان های مرکزی، کرمان و همدان مستقر هستند.

مدیر عامل سندیکای صنعت آلومینیوم مجموع واقعی تولید سالانه سه شرکت مزبور را در شرایط حاضر ۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این حجم تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن در سال قابلیت افزایش دارد.

وی با تصریح اینکه هم اکنون شرکت های تولیدی فویل آلومینیومی زیر ظرفیت تولید کار می کنند، اظهارداشت: متاسفانه در چنین شرایطی سال گذشته ۲۱ هزار تن فویل از چین وارد مملکت شد.

گودرزی اذعان داشت: اگر جلوی واردات به نحوی گرفته شود بطور قطع و یقین تولیدکنندگان داخلی در جایگاه های بهتری قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه میزان مصرف سالانه فویل آلومینیومی در ایران را بیش از ۴۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر بطور مستقیم در سه شرکت مدنظر شاغل هستند.

مدیر عامل سندیکای صنعت آلومینیوم افزود: در حال حاضر مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم سه شرکت تولیدی فویل آلومینیومی در کشور بیش از شش هزار نفر است.

یک فعال در صنعت آلومینیوم نیز در برنامه کالای ایرانی رادیو اقتصاد گفت: ورق آلومینیوم در صنعت ساختمان، خودروسازی، واگن سازی، مترو، صنایع تهویه، الکتریکی (تولید ترانس های صنعتی اعم از قدرت و توزیع) کاربرد فراوانی دارد.

حسنعلی رضایی مقدم افزود: شرکت آلومینیوم پارس علاوه بر فویل آلومینیومی ورق هم تولید می کند.

وی ضمن اشاره به شرکت نورد آلومینیوم اظهارداشت: این شرکت نخستین تولیدکننده ورق به روش نورد گرم در کشور است.

رضایی مقدم اشتغال مستقیم در شرکت نورد آلومینیوم را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه با احتساب شرکت های دیگر در مجموع ۱۰۰۰ و ۴۰۰۰ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا