امور زیربناییراه و ساختمان

دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی را نادیده نگیریم/ مشکلات این وزارتخانه به دلیل نبود اعتبارات است

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی نباید نادیده گرفت، گفت: بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن به نبود اعتبارات کافی بر می گردد.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات این وزارتخانه را دو چندان خواهد کرد، گفت: وزیر راه و شهرسازی در طول ۴ سال گذشته با تسلط بر کار خود، اقدامات موثری را انجام داده است که نباید این دستاوردها را نادیده گرفت.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: البته نارسایی‌هایی در این وزارتخانه دیده می‌شود اما بخش عمده‌ای از آنها به دلیل نبود اعتبارات کافی بوده است چرا که به دلیل کاهش درآمدهای دولت میزان تخصیص بودجه به نهادهای عمرانی به حداقل میزان ممکن رسیده است.

نائب رئیس کمیسوین حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در این روزها با توجه به این که در آستانه آغاز سفرهای نوروزی قرار داریم و سه ماه بیشتر به پایان عمر دولت باقی نمانده است استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جهت منافع ملی کشورمان نیست، گفت‌: امیدوارم در روز آینده آقای آخوندی در صحن علنی مجلس بتواند با اظهارات خود نمایندگان متقاضی استیضاح را قانع کند.

کاظمی ادامه داد: در این شرایط اگر وزیر راه و شهرسازی استیضاح شود وزارتخانه حساس مانند راه و شهرسازی با سرپرست باید اداره شود و این اقدام در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی مدیریت سفرهای نوروزی را بر عهده دارد می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در مجلس گذشته یک اقدام اشتباه بود، گفت: این وزارتخانه مسئولیت‌های سنگین متعددی و گسترده‌ای دارد که مدیریت آن از عهده یک وزیر برنمی‌آید.

وی ادامه داد: معتقدم برای کاهش مشکلات وزارت راه و شهرسازی باید این دو وزارتخانه از هم تفکیک شوند.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا