انرژی

توقف تامین مالی پروژه‌های انرژی ناپاک در یک بانک دیگر

رویال بانک اسکاتلند اعلام کرد دیگر برای نیروگاه‌های زغال‌سوز، معادن زغال سنگ حرارتی، پروژه‌های نفت شنی یا پروژه‌های نفتی در قطب شمال فاینانس فراهم نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این بانک جدیدترین بانک بزرگی است که تسلیم فشار سرمایه گذاران برای مقابله با تغییرات جوی می‌شود.
رویال بانک اسکاتلند همچنین استقراض به شرکت‌های معدنکاری که بیش از ۴۰ درصد درآمد آنها از زغال سنگ است یا شرکت‌های برق که بیش از ۴۰ درصد برق خود را از زغال سنگ تولید می‌کنند را متوقف خواهد کرد.
طبق گزارش فایننشیال تایمز، کریستی بریتس، مدیر بانکداری پایدار در رویال بانک اسکاتلند در این باره اظهار کرده است: اگر ما قرار باشد از مشتریانمان در بلندمدت حمایت کنیم، به معنای آن است که باید به چالش‌های تغییرات جوی و ریسک‌ها و فرصت‌هایی که به همراه دارد بپردازیم. ما می‌خواهیم کمک کنیم اقتصاد پاک‌تر و پایدارتری برای آینده بنا شود و تغییرات مذکور در سیاست مالی، بخشی از یک رویکرد گسترده به این مسئله بسیار مهم است.
بانک‌های بزرگ مانند بانک “اچ اس بی سی” که بزرگترین بانک اروپا است، ING و BNP Paribas که بزرگترین بانک فرانسه است در ماه‌های اخیر قول‌های مشابهی داده‌اند زیرا فشار سرمایه‌گذاران بر این بانک‌ها به منظور اقدام در راستای توافق پاریس افزایش یافته است. توافق پاریس یک پیمان جهانی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش دمای هوا است.
در یکی از قوی‌ترین سیگنال‌هایی که از محدودیت شدن فزاینده فاینانس سوخت‌های فسیلی در میان صنعت بانکی حکایت دارد، بانک جهانی در دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد در راستای حمایتش از کشورهایی که به اهداف توافق جوی پاریس نایل شده‌اند، فاینانس بخش بالادستی نفت و گاز را پس از سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد کرد اما برای فاینانس بخش بالادستی گاز در کشورهای فقیر استثنا قائل خواهد شد.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا