اقتصاد کلان

افزایش ۳۶ درصدی جابجایی کانتینر/ ثبت جابه جایی ۳ میلیون نفر مسافر در بنادر قشم

مدیر بنادر و دریانوردی قشم از ترابری رقمی نزدیک به سه میلیون نفر- سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی دو ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اشتری با تشریح عملکرد دوماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۸ تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشته است.وی افزود: از مجموع عملیات جابجایی کالا، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به کالا‌های غیر نفتی و ۲۴ هزار و ۳۵۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب ۳.۲ و ۳.۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

صادرات و واردات ۶۲ هزار تن کالای غیرنفتی

همچنین بخوانید

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حجمی بالغ بر ۶۲ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی طی دو ماهه اخیر، سخن به میان آورد و افزود: ۳۲ هزار و ۴۴۵ هزار تن کالای صادراتی و ۲۹ هزار و ۷۵۷ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد.

وی اضافه کرد: عمده این محموله‌ها مربوط به کالا‌های غیرنفتی همچون لوازم الکتریکی، لوازم یدکی خودرو و مواد معدنی بوده است.

رشد ۲۰ درصدی ترانشیپ کالا

اشتری حجم عملیات کابوتاژ کالا‌های غیرنفتی را یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و گفت: همچنین،۹ هزار و ۲۳۸ تن محموله غیرنفتی نیز طی دوماه گذشته ترانشیپ شد که در همسنجی با سال گذشته، رشد ۲۱ درصدی داشته است.

ترابری بیش از ۲.۹ میلیون نفرسفر دریایی

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ترابری ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۴۵ نفر سفر طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، در پایانه‌های دریایی تحت نظارت این مجموعه خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۱۶۰۰ TEU کانتینر

وی در پایان از تخلیه و بارگیری یکهزار و ۶۰۹ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه در این بخش از عملیات بندری، شاهد افزایش ۳۶.۷ درصدی بودیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا