اقتصاد کلانچندرسانه‌ایصوت

شایعات عامل تلاطم بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تلاطم و نابسامانی در بازار خودرو علت اقتصادی ندارد بلکه این موارد بیشتر به مباحث سودجویانه و روانی مربوط می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حمید گرمابی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیش فروش ایران خودرو از فردا آغاز می شود آیا این شیوه کمکی به تعادل قیمت در بازار آزاد خودرو خواهد کرد، افزود: امسال تولید خودرو نسبت به سال قبل ۱۶ درصدرشد را نشان می دهدبنابراین در عرضه خودرو مشکلی به وجود نیامده بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو سبب رشد تقاضا و به تبع اختلاف قیمت ها را در این بازار باعث شده است.


وی همچنین اظهارداشت: شیوه پیش فروش درصورت پاسخگویی به این تقاضا ها می تواند در بازار تاثیر مثبتی داشته و همینطور اختلاف قیمت را در این حوزه به شدت کاهش دهد.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا خودروسازان با افزایش هفت درصد قیمت خودرو راضی خواهند شد، گفت: خودروسازان متقاضی افزایش قیمت بیش از این اعداد و ارقام بودند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه شورای رقابت تعیین کننده نهایی افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت گذاری است، افزود: خودروسازان طبق قانون بیش از این حق افزایش نرخ محصولات خود را ندارند.

گرمابی تصریح کرد: بیشتر نوسان قیمت خودرو در شرایط حاضر ناشی از شایعات و همینطور حضور پر رنگ دلالان در بازار است.

وی همچنین گفت: نابسامانی بازار خودرو علت اقتصادی ندارد بلکه این تلاطم بیشتر جنبه سودجویانه و روانی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: رد پای شایعات بی اصل و اساس در افزایش غیر عادی قیمت خودرو به خوبی مشهود است از اینرو می طلبد مردم اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی دریافت و به شایعات توجه نکنند.

وی اذعان داشت: اگر مردم اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع رسمی دریافت کنند این بازار شرایط مناسب تری پیدا خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا