امور زیربناییراه و ساختمانصوت

وضعیت قرمز در بازار اجاره مسکن

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: هم اکنون بازار اجاره بها در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: قیمت ها در ان بازار نامتعارف و غیر منطقی افزایش یافته است.

وی همچنین اظهارداشت: بخشی از این افزایش نرخ مربوط به رشد قیمت مسکن است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: بخش مسکن دوبار یعنی اسفند ماه سال گذشته و اردیبهشت ماه سال جاری رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: تمامی مسئولان اعم از نمایندگان مردم در مجلس، وزارت راه و شهرسازی، مشاوران املاک و دیگر دست اندرکاران به دنبال این هستند که هرچه بیشتر فشار موج گرانی بر مستاجران کمتر شود.

عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: موج گرانی در حال حاضر فشار زیادی به مستاجران وارد کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه کنترل بازار اجاره بها بصورت دستوری و تعزیراتی شدنی نیست، گفت: بهترین راهکار در حال حاضر برای کاهش فشار موج گرانی بر مستاجران مدیریت جو روانی است چرا که بخشی از فضای افزایش قیمت ها مربوط به این حوزه است.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: گرانی، تورم، رشد نامتعارف بازارهای موازی مانند طلا، سکه، ارز و مسکن، نبود توازن بین عرضه و تقاضا و غیره از دیگر عوامل تشدید رشد قیمت در بازار اجاره است.

وی یادآورشد: عرضه مسکن امروز بسیار کمتر از تقاضاست بنابراین در چنین شرایطی قیمت ها از سوی عرضه کنندگان تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا