بورسبورس اوراق

نسبت قیمت به درآمد بورس خرداد امسال از ۶ مرتبه عبور کرد/ ارزش سهام ۳۴ شرکت بورسی زیر قیمت اسمی

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران (P / E) در پایان خرداد ماه به ۶.۶۴ مرتبه رسید و ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان خرداد ماه به بیش از ۴۲۱ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خبرهای دریافتی از بورس تهران حاکی است، از میان ۳۲۷ شرکت که در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۳ هزار و ۷۰۰میلیارد ریال، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۴ هزار و ۳۵۰میلیارد ریال  و ملی صنایع مس ایران با ۲۰۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

همچنین شرکت‌های سنگ آهن گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین،  ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی جم، مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۱۷۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال، ۱۳۷هزار و ۷۳۵میلیارد ریال، ۱۳۵ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال ، ۱۱۴ هزار و ۹۳۱میلیارد ریال ، ۱۱۰ هزار و ۷۶۰میلیارد ریال، ۱۰۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال و ۱۰۳هزار و ۰۳۲ میلیارد ریال رتبه‌های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سوی دیگر شرکت‌های گرانیت بهسرام، درخشان تهران، نوش مازندران، پارس سرام، صنایع جوشکاب یزد، ماشین سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی سینا، تولیدی لنت ترمز ایران، سایپا شیشه و پیاذر به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

بر اساس این گزارش از میان شرکت‌هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می‌شوند، ۶۶ شرکت دارای نسبت قیمت و بر درآمدی بیش از ۲۰ مرتبه هستند.

همچنین ۵۸ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۶۶ شرکت دارای P/E  کوچک‌تر از ۱۰ هستند. این درحالی است که ۳۷ شرکت با پیش بینی زیان نسبت P/E منفی دارند.

قیمت هر سهم ۲۹ شرکت بورسی بیش از ۱۰۰۰۰ ریال و قیمت هر سهم  ۱۲۹ شرکت نیز بین  ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است.  ۱۳۵ شرکت نیز  با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال  در تابلوی بورس مشاهده می‌شود و قیمت هر سهم ۳۴ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال داد و ستد می‌شود.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا