امور زیربناییتعاون و اشتغال

دریانوردان نباید دغدغه امنیت شغلی داشته باشند

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با بیان اینکه دریانوردان نباید دغدغه امنیت شغلی داشته باشند،گفت:اگر کشتی‌ها به امنیت شغلی،نیازهای روحی و روانی دریانوردان توجه نکنند تردد آنها متوقف می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اشاره به شعار امسال برای این روز که از سوی سازمان جهانی دریانوردان مبنی بر حمایت از رفاه و سلامت دریانوردان انتخاب شده است گفت: با توجه به این شعار باید به موضوع سلامت جسمی و روحی دریانوردان توجه کافی شود ضمن اینکه سازمان جهانی دریانوردان نیز به این موضوع تاکید زیاد داشته و اعلام کرده است نباید به دریانوردان تحکم یا تبعیض اعمال شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز توجه به این موضوع را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس تغییر در دستور العمل ها و آئین نامه های سلامت کار دریانوردان را پیگیری می کند.

همچنین بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه نباید دریانوردان دغدغه ای در خصوص امنیت شغلی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مصادیق سلامت روحی و روانی دریانوردان، پرداختن به موضوع پرداخت به موقع حقوق و دستمزد آنها و نیز اعزام دریانوردان در زمان مقرر به مرخصی است.

وی افزود: در بازرسی از کشتی ها علاوه بر موضوع رسیدگی به رفاه، آسایش و امکانات بهداشتی و خوراکی دریانوردان، مسائل مربوط به امنیت شغلی و رسیدگی به نیازهای روحی و روانی آنها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد و اگر این موارد را رعایت نکرده باشند کشتی متوقف می‌شود تا ایرادات برطرف شود.

راستاد با اشاره به اقدام سازمان بنادر و دریانوردی برای مناسب سازی شرایط شغلی نیروهای عملیاتی این سازمان بر روی بنادر و سواحل گفت: دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی اواسط شهریورماه امسال به ایران می آید که فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های دریایی و بندری ایران است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در بررسی علل و سوانح دریایی متوجه شدیم که بخش زیادی از این سوانح به خطای انسانی بر می گردد ضمن اینکه خطای انسانی نیز بستگی زیادی به شرایط کاری و سلامت روح و روان دریانوردان دارد که باید در این زمینه علاوه بر آموزش و ارتقای دانش دریانوردان، رسیدگی به دغدغه های جانبی این قشر از زحمتکشان را نیز در دستور کار قرار دهیم.

برهان محمودی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا