صنعتصنعت، معدن، تجارت

معاون امور اقتصادی استانداری تهران: ضرورت برند سازی برای اعتماد سازی در بازار بین المللی

معاون اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت:مشتری آنچه بیشتر می بیند درخواست می کند و برای اعتمادسازی باید برند سازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد امامی امین، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در نخستین جلسه کمیته استانی خوشه های کسب و کار گفت:کسب و کارهایی مثل ریخته گری از جمله حرفه هایی است که جای خالی آن درزنجیره توسعه خالی است.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته نگاه برنامه محوری به تولید دارند افزود:آفت نظام اقتصادی ما این است که خیلی از صنایع با طی مسیر پیشرفت به مرحله شکوفایی می رسند اما در مرحله نهایی با رقبایی مواجه می شوند که یک روزه به سرمایه رسیده اند.

همچنین بخوانید

امامیبرند امین عنوان کرد:اگر برنامه ریزان نگاه خوشه ای به تولید داشتند خیلی از بازارهای بین المللی را از دست نمی دادیم.

معاون اموراقتصادی استانداری تهران با اشاره به اهمیت خوشه بندی تولید در اقتصاد گفت: این استعداد در صنایع و تولیدی ها وجود دارد که در بازار بین المللی دارای برند شویم و علت عدم دستیابی به این مهم تاکنون؛ عدم برندسازی است.

وی، بازار را تابع مقررات و قوانینی برآمده از نیاز و سلیقه مشتری دانست و افزود:مشتری آنچه بیشتر می بیند درخواست می کند و برای اعتمادسازی باید برند سازی کنیم.

امامی امین با بیان این نگاه که تهران در خوشه بندی های توسعه ای باید همچون کشور در نظر گرفته شود تصریح کرد: سرمایه گذاری در تهران ارزش افزوده ای مورد توجه ایجاد می کند و استان های دیگر هم در این بخش جذب می شوند.

وی در پایان پیشنهاد داد:جای خالی اجرای خوشه بندی کسب و کار در بخش کشاورزی وجود دارد و باید این حوزه را باجلب اعتماد بازرگانان و مصرف کنندگان در بازارهای بین المللی وارد کنیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا