صوتطلا و ارز

برخورد قاطع در انتظار اخلال گران بازار ارز

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر ضرورت برخورد قاطع با اخلال گران و التهاب آفرینان بازار سکه و ارز در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالله هندیانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: با توجه به وضعیت خاصی که امروز متاثر از جو روانی در بازار ارز و سکه حاکم و به تبع امنیت جامعه را تحت شعاع قرارداده شاید بخش عمده ای از این موارد اطلاعات دقیقی نیست که در سطح عموم بوسیله دشمنان در رسانه های مختلف بیان می شود.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه خلاف واقع گویی، تبلیغات سوء وایجاد جو روانی موجبات نگرانی شهروندان در اقصی نقاط کشور را فراهم کرده است.

همچنین بخوانید

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نقش این ستاد سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاهی بوده که خوشبختانه گام های عملی بلندی تاکنون در این حوزه برداشته شده است.

وی افزود: ستاد با توجه به جولان سودجویان و دلالان در بازار سکه و ارز و به تبع ایجاد التهاب در این بازار برنامه ریزی دقیقی به اتفاق سایر سازمان های متولی جهت مقابله جدی با عوامل اخلال گر در حوزه مد نظر انجام داده است.

هندیانی تصریح کرد: بدون شک با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک بازار از التهاب خارج و به ساحل آرامش خواهد رسید.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای تحقق این مهم جلسات ستاد بصورت منظم و منسجم برگزار و همینطور بازار روزانه رصد و پایش می شود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: جدا از این کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان های سراسر کشور نیز زیر نظر استانداران به انجام وظیفه مشغول هستند.

وی در ادامه این مصاحبه ضمن اشاره به اینکه تمامی دستگاه ها به دنبال ایجاد فضای شفاف در حوزه تجارت قانونی هستند، اظهارداشت: برای دستیابی به این هدف بسترهای خوبی در حوزه های مختلف ایجاد شده است.

هندیانی در پاسخ به این سئوال که چرا به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد در خصوص حذف قاچاق این پدیده همچنان در اقتصاد کشور جولان می دهد، گفت: قاچاق از سود آوری بالایی برخوردار است بنابراین تازمانی که سود انتقال کالای قاچاق برای قاچاقچیان وجود دارد حذف پدیده مزبور به سادگی و طی یک فرآیند عادی امکان پذیر نیست.

وی افزود: پدیده قاچاق تاثیر مخربی بر تولید، تجارت قانونی، سرمایه گذاری و اشتغال دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند مبارزه قاطع و بی امان در این حوزه صورت گیرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا