ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

امنیت شبکه اینترنت ۴G زیر سوال رفت!

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که دستگاه‌های متصل به اینترنت ۴G در معرض هک و حمله سایبری قرار دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت هکر نیوز ، اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از اینترنت پرسرعت شبکه LTE موسوم به ۴G استفاده می‌کنید، باید مراقب مجرمان سایبری و هک دورادور دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت خود باشید.

پژوهشگران فعال در دانشگاه نیویورک در ابوظبی و همچنین دانشگاه بوخوم پس از انجام تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدند که اتصال به اینترنت شبکه ۴G یا LTE می‌تواند خطر آسیب‌پذیری گوشی‌های هوشمند متصل به این نوع اینترنت را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد، به‌گونه‌ای که مجرمان سایبری قادر خواهند بود کنترل گوشی هوشمند قربانی مورد نظر را تحت اختیار و فرمان خود بگیرند، تاریخچه جست‌وجوهای اینترنتی وی در صفحات وب را به دست بیاورند، به هویت کاربران اینترنتی دستگاه موردنظر دسترسی پیدا کنند، صفحات مجازی و سایت‌های مورد مشاهده آن‌ها را تحت تعقیب و پیگیری قرار دهند و درصورت نیاز، اطلاعات آن‌ها و دستگاه متصل به اینترنت‌شان را به تیم‌های جاسوسی، هکرها و مجرمان سایبری تحویل می‌دهند تا از آن‌ها به منظور نیل به اهداف شوم خود سوءاستفاده کنند.

همچنین بخوانید

این پژوهشگران در ادامه گزارش خود عنوان کرده‌اند که مجرمان سایبری با سوءاستفاده از قابلیت‌ها و خدمات شبکه اینترنت ۴G می‌توانند به ارتباطات قربانیان دسترسی یافته، تماس و پیامک‌های رد و بدل شده آن‌ها را جاسوسی کرده و موقعیت جغرافیایی‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

با استفاده از خدمات شبکه اینترنت ۴G امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت بهتری فراهم خواهد شد؛ به طوری که با بهره‌مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل‌های دیگر، چند کاربر می‌توانند به طور همزمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند. درواقع ۴G چهارمین نسل شبکه‌ تلفن همراه است که در نقاط تحت پوشش امکان تبادل داده با سرعت‌های بالا را می‌دهد.

این نسل که در سال‌های اخیر در دنیا جایگزین نسل سوم شده، مهیا کننده‌ سرعت و پهنای باند بسیار بالا برای دسترسی به اینترنت و انتقال دیتاست که علاوه بر گوشی تلفن همراه می‌توان با استفاده از مودم‌های نسل ۴ سرعت آن را در لپ‌تاپ‌های دارای مودم وایرلس USB، گوشی‌های هوشمند و غیره نیز مورد استفاده قرار داد.

این خدمات که در بازار با نام LTE یا Long Term Evolution شناخته می‌شود، از فن‌آوری‌های استاندارد GSM است و برای دسترسی به اینترنت پرسرعت قابل حمل استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا