صنعتصنعت، معدن، تجارتمعدن

راه‌اندازی رشته MBA صنایع معدنی در سازمان مدیریت صنعتی

مديرعامل سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد:

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از راه‌اندازی رشته MBA صنایع معدنی در سازمان مدیریت صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری هدف از راه‌اندازی این رشته را قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و شکل‌گیری اقتصادی متکی بر توان داخلی و مقاومت در برابر هر گونه آسیب درونی یا بیرونی و حرکت به سوی توسعه سایر منابع راهبردی و مادر کشور از جمله بخش معدن دانست.

براساس آمارها، ایران با در اختیار داشتن ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و ۵۷ میلیارد تن ذخایر احتمالی و وجود بیش از ۵۰۰۰ معدن فعال، زمینه اشتغال ۱۱۴ هزار نفر را بصورت مستقیم در مناطق محروم در سراسر کشور فراهم نموده است.

سازمان مدیریت صنعتی با درک اهمیت نقش صنایع معدنی در توسعه اقتصادی ایران؛ برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی رشته MBA – صنایع معدنی نموده است تا از این طریق مدیران ارشد ؛ مدیران میانی و کارشناسان متولی این حوزه را در معرض آخرین ابزارها و دست آوردهای مدیریتی قرار دهد و زمینه ساز تحقق توسعه استراتژیک این بخش از اقتصاد گردد .

مدت زمان این دوره برابر ۱.۵ سال و معادل ۳ ترم می باشد. در طول دوره ۳۰ واحد ( ۲۶ واحد نظری + ۴ واحد پروژه پایانی و روش تحقیق) ارائه می گردد که معادل ۴۸۰ساعت آموزشی می‌باشد. شایان ذکر است اجرای این دوره بصورت یک روز کامل در هفته خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا