صنعتصنعت، معدن، تجارت

استحصال ۲.۳ میلیون جلد پوست گاوی در ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: سالانه ۲.۳ میلیون جلد پوست گاوی در کشور استحصال می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی حسن زاده در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: از این میزان پوست ۷۰ میلیون فوت مربع چرم بدست می آید که به سختی نیاز مصرف داخلی را تامین می کند.

وی همچنین اظهارداشت: پوست گاوی در زمینه تولید کیف، کفش، لباس و کمربند کاربرد دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران ضمن تاکید بر تسهیل واردات مواد اولیه صنایع چرم گفت: کارخانجات داخلی امروز در تامین چرم سنگین با مشکلات و محدودیت های زیادی از ناحیه سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی مواجه هستند.

وی افزود: جدا از این برای واردات مواد شیمیایی مورد نیاز ۱۵ تا ۲۰ درصد تعرفه و همینطور ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند.

حسن زاده بیان داشت: صنایع چرم داخلی در حال حاضر بواسطه های هزینه های بالای تولید به هیچ وجه توان رقابت با رقبای خارجی را ندارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر هزینه واردات مواد اولیه صنایع چرم اعم از پوست سنگین و مواد شیمیایی بیش از ۳۰ درصد است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران در ادامه به بحث صادرات محصولات چرمی نیز اشاره کرد و افزود: تداوم عرضه محصول، زمان دقیق ارائه کالا و قیمت های رقابتی در بحث بازاریابی و صادرات بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآورشد: توان رقابتی صنعتگران داخلی به دلیل بالا بودن هزینه های تولید به شدت کاهش یافته و امکان حضور و رقابت در سطح بازارهای بین المللی برای آنان به هیچ وجه فراهم نیست.

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: تولیدکنندگان داخلی در بحث صادرات محصولات چرمی شامل کیف، لباس، دستکش و کمربند به دلائل مختلف منجمله ضعف در بازاریابی بین المللی، واقعی نبودن نرخ ارز و بالا بودن قیمت تمام شده کالا توفیقی چندانی ندارند.

حسن نصیریان افزود: این در حالیکه محصولات چرمی تولید داخلی از حیث کیفیت و رقابت پذیری حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی برخوردارند.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی رقبا مثل ترکیه و ایتالیا به سبب واقعی نبودن نرخ ارز در کشور ازاین خلاء استفاده و وارد بازارهای داخلی شدند و هم اکنون در ایران فروشگاه تاسیس و در حال عرضه محصولات خود هستند.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا