انرژی

صادرات برق داریم اما صفر اعلام می‌شود+ جدول

در حالی که مسوولان صنعت برق معتقدند که در زمان پیک هیچ گونه صادراتی از ایران به سمت کشورهای همسایه و هدف صورت نمی‌گیرد، آمار و ارقام این موضوع را نقض می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس آخرین آمار ارائه شده در هفته گذشته به طور میانگین در هر روز در زمان اوج مصرف حدود ۱۰۰ مگاوات برق صادر شده و حدود ۳۰۰ مگاوات نیز برق وارد کشور شده است و به طور کلی می توان میزان تبادلات برقی را حدود ۴۰۰ مگاوات تخمین زد.

این در حالی است که وزیر نیرو و دیگر مسوولان صنعت برق در روزهای اخیر هرگونه صادرات به کشور های همسایه را تکذیب کرده‌اند و بر اساس گفته‌های معاون وزیر نیرو، شرایط واردات نیز در این هفته وخیم شده و نمی توان به کشورهای مورد قرارداد امید داشت.

همچنین بخوانید

به گفته همایون حائری، باتوجه به اینکه جمهوری آذربایجان به دلیل افزایش مصرف وسایل سرمایشی دچار بلک اوت (خاموشی سراسری) شد، ۱۸۰ مگاوات را در این قسمت از دست دادیم علاوه بر این نیز از ارمنستان سال گذشته ۳۵۰ مگاوات واردات داشتیم که امسال این عدد به ۵۰ مگاوات کاهش یافت. علاو بر این ترکمنستان نیز میزان صادرات خود را نصف و به ۱۵۰ مگاوات کاهش داد و حتی این کشور نیز درخواست واردات برق از ایران را داشت که به دلیل نیاز داخلی، این درخواست بی‌نتیجه ماند.

بر اساس جدول منتشر شده از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران هجدهم این ماه ۲۲۳ مگاوات برق از ایران صادر و در همان روز ۲۲۹ مگاوات برق به کشور وارد شده و این در شرایطی است که میزان ذخیره نیروگاهی کشور در اکثر روز های هفته اخیر صفر بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا