انرژی

آیین‌نامه پیوست اجتماعی پروژه‌های صنعتی تدوین شد

مشاور اجتماعی وزیر نفت از تدوین آیین‌نامه پیوست اجتماعی پروژه‌های صنعتی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در این آیین‌نامه، چارچوب پیوست اجتماعی کاملا مشخص شده و در صورت تصویب بسیاری از شاخص‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی عملیاتی می‌شود و تاثیرات مستقیم و موثر بر ذی‌نفعان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی امیر طالبیان، در نخستین نشست کمیته علمی چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت که با حضور مدیران، کارشناسان، صاحبنظران و اساتید دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی به مثابه یک مانیتور در مجموعه نفت عمل می‌کند تا ما بدانیم که چقدر از برنامه اجتماعی خود عقب هستیم. بر این اساس در چند سال اخیر، مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌‎‌های وزارت نفت درآمده است.

وی به تدوین نظام‌‎نامه یکپارچه‌سازی مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: با ابلاغ قریب‎‌الوقوع این نظام‌نامه، در حوزه مسئولیت اجتماعی در پیکره وزارت نفت به وحدت عملی خواهیم رسید و برنامه‌ها را به‌صورت یکپارچه سازمان‌دهی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

در ادامه نشست، نسرین جزنی استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید بتوانیم همایش‌های ملی را عرصه واقعی آگاهی‌بخشی و آموزش کرده و در محورهای موضوعی مقالات، چالش‌های اساسی را مطرح کنیم.

وی افزود: در این همایش به‌جای مطالب و موضوعات تکراری باید تلاش کنیم ابعاد قانونی، اخلاقی، اجتماعی و محیط زیستی برنامه‌های صنعتی کشور را تبیین کنیم. همایش مسئولیت اجتماعی باید حول چالش‌های واقعی جامعه طراحی و اجرا شود.

در این نشست، مقرر شد دو کارگروه جداگانه برای بخش‌های گزارش‌های پایداری و مقالات تخصصی شکل بگیرد و هر یک از این کارگروه‌ها، محورها و موضوعات مهم مرتبط با مسئولیت اجتماعی صنعت نفت را بررسی و مصوب کنند.

نسرین جزنی به عنوان دبیر کارگروه بخش مقالات و محمدرضا مهدیزاده، طاهره خارستانی، محسن انصاری، سیداحمد صالحی و مژده قنبری به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب شدند. همچنین طاهره خارستانی، به عنوان دبیر کارگروه بخش گزارش‌های پایداری و محمد کرمانی، شهرام فرضی و هوشنگ فضلی به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب شدند.

چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، دی‌ماه ۹۷ با همکاری مرکز علمی و تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت در حوزه نفت و انرژی برگزار خواهد شد و طی آن، شخصیت‌های حقیقی با ارائه مقاله و شخصیت‌های حقوقی با ارائه گزارش‌های پایداری به طراحی الگوها و ایده‌های خود درباره مسئولیت اجتماعی خواهند پرداخت. در بخش مقالات و گزارش‌ها، جوایز مسئولیت اجتماعی صنعت نفت اهدا می‌شود و در حاشیه آن، نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های حوزه‌های چهارگانه صنعت نفت برپا خواهد شد.

دبیرخانه چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در محل مرکز علمی و تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت در حوزه نفت و انرژی خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن ۶۶۹۵۱۵۹۵-۰۲۱ تماس بگیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرکز علمی تخصصی مسئولیت اجتماعی سازمان/ شرکت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی  ۸ اسفند ماه ۹۶ با حضور طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت به منظور بسط و ارتقای دانش مسئولیت اجتماعی (فردی، اجتماعی و سازمانی/ شرکتی) در حوزه نفت و انرژی و کمک به گردش اطلاعات در این زمینه، بهبود و ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی در مناطق عملیاتی افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا