بانک و بیمهطلا و ارز

واکاوی حرکت زیگزاگی امروز قیمت سکه

واکاوی حرکت زیگزاگی امروز سکه ظاهرا عدم تزریق سکه‌های پیش‌فروش به بازار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، سکه امروز صبح ابتدا روند نزولی در پیش گرفت و با ۶۲ هزار تومان افت قیمت نسبت به دیروز دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قیمت خورد؛ چرا که بازار نسبت به تحویل سکه‌های پیش‌فروش واکنش نشان داد و افت قیمت را آغاز کرد. اما از ظهر به بعد فعالان متوجه شدند سکه‌های پیش‌فروش وارد بازار نشده و به یکباره قیمت‌ها بالا کشید. تا ساعت ۱۸ سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۸۵۵ هزار تومان را لمس کرد و بدین ترتیب نسبت به صبح امروز ۱۲۵ هزار تومان و نسبت به روز قبل ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین بخوانید

افزایش قیمت سکه در بازار ایران در شرایطی رقم خورد که قیمت طلای جهانی چهارمین کاهش را در پنج هفته اخیر تجربه کرد و هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافت. بنابراین نوسانات قیمت سکه در ایران صرفا به اتفاقات، تصمیمات و موضع‌گیری‌های داخلی مربوط می‌شود.

امروز با وجودی که برخی شایعه کردند بانک مرکزی سکه‌های پیش‌فروش را تحویل نمی‌دهد، روند تحویل سکه‌های سه ماهه آغاز شد و همه کسانی که به بانک مراجعه کردند موفق به دریافت سکه شدند. هم‌چنین برخلاف آن‌چه که عنوان شده بود قرار است از سود سکه مالیات کسر شود از برگه‌های مالیات خبری نبود. از سوی دیگر شنیده می‌شود بعضی فعلا از مراجعه برای تحویل سکه خودداری کرده‌اند. اما نکته‌ اصلی در مقاومت بازار سکه نسبت به کاهش قیمت به وارد نشدن سکه‌های پیش‌فروش برمی‌گردد و انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد تزریق تدریجی این سکه‌ها باشیم.

محمد کشتی‌آرای  – عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – در ارزیابی از نوسانات امروز بازار سکه  گفت: انتظار این بود که سکه‌های پیش‌فروش امروز وارد بازار شود اما این اتفاق نیفتاد. قیمت دلار غیررسمی هم امروز مقداری افزایش یافت و تا ۸۰۷۰ تومان بالا رفت. این دو اتفاق در افزایش قیمت سکه تاثیرگذار بود.

وی درباره پیش‌بینی از بازار سکه اظهار کرد: اگر شرایط به همین شکل پیش برود و مردم از فروش سکه‌های پیش‌فروش خودداری کنند قیمت‌ها افزایش می‌یابد و بالعکس. نکته‌ای که امروز حائز اهمیت بود این‌که برخی فروشندگان از فروش سکه خودداری می‌کردند؛ چرا که انتظار دارند در روزهای آینده  قیمت‌ها بالا برود.

تا ساعت ۱۸ سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۸۴۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۳۵۵ هزار تومان، ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا