بانکبانک و بیمه

جزئیاتی تازه از پرونده ثامن الحجج

طبق آخرین اخبار و گزارشهای معتبر تاکنون بیش از ۱۲۲۵ میلیارد تومان از مطالبات مردم از موسسه ثامن الحجج پرداخت شده است.

موضوع طلبکاران موسسه ثامن الحجج بارها باعث شد تا مسئولان ارشد کشور نسبت به رفع مشکلات سهامداران اقدام کنند. از جمله این مسئولان می توان به رئیس کل بانک مرکزی، دادستان کل کشور، وزیر کشور، دادستان تهران، دادستان مشهد و استاندار خراسان رضوی اشاره کرد.
پس از این که با مشارکت دستگاه های مختلف مقرر شد بانک پارسیان عهده دار پرداخت مطالبات مردم باشد، این بانک اعلام کرد تا سقف ۲۰ میلیون تومان مطالبات مردم را پرداخته و منتظر مجوز بانک مرکزی است تا پرداخت مطالبات در سطح ۵۰ میلیون تومان را نیز آغاز کند.
غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه نیز جزئیات تازه ای از رسیدگی به مشکلات طلبکاران این موسسه بیان کرد.
معاون اول قوه قضاییه درباره شرکت تعاونی ثامن الحجج که امور آن به بانک پارسیان سپرده شده است، گفت: این یکی از کارهای موفقی بود که با هماهنگی چند دستگاه انجام شد. اگر موضوعات مانند این پرونده با هماهنگی دستگاه ها انجام شود، می تواند هزینه ها را کم کند. بانک مرکزی فردی را مسئول رسیدگی کرد. دادستان تهران نیز افراد و بازپرسی را مامور کرد و برخی از نهادها مانند وزارت اطلاعات نیز یکی از ادارات کل خود را برای این موضوع مجهز کرد.
او در ادامه گفت: به حمدالله کارهای خوبی شده، البته کار تمام نشده ولی تا امروز حدود ۸۰۰ هزار فقره از حسابهای مردم تعیین تکلیف شد. خودشان می گفتند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سپرده گذار دارند. از این تعداد، ۸۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان برای این منظور پرداخت شده و پیگیری مطالبات افراد باقیمانده نیز ادامه دارد. تلاش می شود مردم تا حد امکان ضرر نکنند یا کمتر ضرر کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا