صنعت، معدن، تجارت

سنگ مرمر قروه را تمام جهان می شناسند/افزایش زنجیره فولاد در کشور

قروه- وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره برداری بیش از ۱۱۰ میلیون تن فولاد در کنار وجود یکی از بزرگترین معادن طلای کشور در قروه خبر داد و سنگ مرمر این شهرستان را یک برند جهانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری بعد از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی محل احداث واحد تولید آهن اسفنجی ۸۰۰ هزارتنی در راستای اجرای زنجیره فولاد در شهرستان قروه اظهار داشت: استان کردستان در حوزه صنعت در کشور سرآمد بوده و براساس مطالعات اکتشافی صورت گرفته مستعد داشتن منابع غنی و صنایع وابسته است.

وی به معادن طلای کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در معدن طلای زرکوه قروه سه تن طلا در حال بهره برداری است که اگر این ظرفیت به پنج تن برسد یکی از بزرگترین معادن طلای کشور خواهد بود.

به گفته شریعتمداری در قروه و دهگلان نقاط امیدبخشی در حوزه صنعت و معدن به دست خواهد آمد و امید است شرایط واگذاری پهنای این نقاط با مشارکت مردم عملیاتی شود.

وی با اشاره به آغاز به اجرای زنجیره فولاد در کردستان، افرود: با آغاز این طرح ها ظرفیت های جدید تولید صنعتی پایه گذاری شد که امیدواریم با عملیات اجرایی شاهد فعالیت های جدید تری باشیم.

شریعتمداری همچنین از تولید ۱۳۰ هزار تن ظرفیت جدید کنسانتره در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم تا مجموعه زنجیره فولاد در کشور را به ظرفیت بیش از ۱۱۰ میلیون تن برسانیم که هم اکنون با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در شرف بهره برداری است.  

سنگ مرمر جهانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وضعیت شهرستان قروه پرداخت و یادآور شد: قروه در حوزه معدن وضعیت مطلوبی دارد و می توان گفت نقاط امیدبخشی در کشف سنگ آهن در کنار فعالیت های ساخت کنسانتره حاصل شود.

به گفته محمد شریعتمداری سنگ مرمر قروه برند جهانی دارد و باید تمامی محل هایی که معادن در آن ها وجود دارد از این ظرفیت بهره ببرند و این اولویت نخست برای مسئولان امر خواهد بود و هر بهره برداری باید به این موضوع توجه کند.

وی بر پوشش نیازهای اولیه واحدهای تولیدی در حوزه سنگ و تلاش برای فرآوری سنگ قروه تأکید کرد و خواستار شد تمامی ظرفیت های موجود جهت فرآوری معادن انجام شود.

همچنین فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاری در این زمینه از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول بر آن تأکید کرد.   

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان مراسم و در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که این پروژه همانند ذوب آهن کردستان خدشه دار نشود، گفت: آیه یأس نخوانید و حرفهای شیرین را به مردم انتقال دهید و امیدوار باشید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا