ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قابلیت «مزاحم نشوید» در اندروید چه کاربردی دارد؟

یکی از ویژگی‌های کاربردی که از نسخه ۵ به بعد اندروید اضافه شد، قابلیت «مزاحم نشوید» یا Do not disturb است که به کاربران اجازه می دهد دریافت اعلان‌های بی‌موقع و نمایش آن بر روی صفحه نمایش گوشی را برای مدت دلخواه خود خاموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت دیجیتال ترندز، بسیاری از کاربران در محیط کار و دانشگاه و یا هنگامی که می‌خواهند گوشی خود را به یکی از همکاران یا افرادی که با آن‌ها چندان راحت و صمیمی نیستند، نشان دهند، از دریافت و مشاهده نوتیفیکیشن و اعلان‌های دوستانشان از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی مختلف شاکی هستند چراکه ممکن است اعلانی برروی صفحه نمایش گوشی آن‌ها نمایان شود که حریم شخصی و خصوصی آن‌ها را تهدید کند.

گوگل بدین منظور با انتشار نسخه ۵.۰ (Lollipop) از سیستم عامل اندروید، به درخواست این دسته از کاربران موبایل پاسخ داد و بدین ترتیب قابلیت  «مزاحم نشوید» یا Do not disturb را به پلت‌فرم گوشی‌های اندرویدی افزود تا کاربران بتوانند با فعال‌سازی آن، از دریافت اعلان‌های نابهنگام و بی موقع جلوگیری بعمل بیاورند.

همچنین بخوانید

کاربران به منظور فعال‌سازی این قابلیت، باید کرکره کاربردی گوشی خود را پایین کشیده و برروی گزینه do not disturb ضربه بزنند. آن‌ها همچنین قادر خواهند بود برای روشن بودن این ویژگی، مدت زمان مشخصی (بعنوان مثال تنها یک ساعت) را تعیین کنند که بعد از پایان این مدت زمان، تمامی اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها برروی صفحه نمایش ظاهر خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا