بانکبانک و بیمه

پیش‌شرط‌های لازم اجرای اصلاحات نظام بانکی


مدیرعامل بانک اقتصادنوین در خصوص شرایط اقتصادی حال حاضر کشور گفت: با تصمیمات جدیدی که تیم اقتصادی دولت در کنار مجلس اتخاذ و پیاده‌سازی خواهند کرد تا حدی آرامش به بازارها باز خواهد گشت.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،در این مسیر، بدون شک نظام بانکی کشور بیش از پیش تلاش خواهد کرد که ضمن همسویی با سیاست‌های کلان کشور و با اجرای عملیات سالم بانکی، نقش سازنده و اثربخشی در ثبات، رشد و توسعه نظام اقتصادی کشور ایفا نماید. بلگوری افزود: پیش شرط این مهم مراجعه بانک‌ها به استانداردهای بین‌المللی بانکی است اما می‌بایست شاخص‌های تبیین کننده یک بانک سالم و استاندارد با توجه به مولفه‌های اقتصادی واقعی کشور و با توجه به تفاوت‌های ماهیتی بانک‌های کشور تدوین شود. 

در این راستا نهادسازی در بازار پول، اصلاح قوانین ما در نظام پولی کشور، اصلاح مقررات و رویه‌های عملیات بانکی از جمله پیش‌شرط‌های لازم جهت اجرایی شدن اصلاحات نظام بانکی خواهند بود.
مدیر عامل بانک اقتصادنوین اظهار داشت: بانک اقتصادنوین بعنوان یک بنگاه اقتصادی تلاش جدی دارد که دیدگاه اقتصادی بودن را بر کلیه نظام‌های تصمیم‌گیری خود مسلط نموده و طی این مسیر موفق شده است که ضمن جلب اعتماد مشتریان خود بهای تمام شده منابع تجهیز شده را حدود ۲ درصد کاهش دهد. همچنین طی سال مالی ۱۳۹۶ این بانک توانسته است بیش از ۴۰ درصد در درآمدهای کارمزدی رشد داشته باشد. 
همچنین سود و زیان خالص بانک نسبت به سال ۱۳۹۵ با بهبود قابل توجهی مواجه شده است. بانک اقتصادنوین بمنظور اطمینان بخشی بیشتر به سپرده‌گذاران خود و نیز رعایت مقررات مربوطه اقدامات لازم جهت تضمین سپرده‌های مشتریان را نزد صندوق بیمه سپرده کشور انجام داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا