انرژی

کاهش تولید نفت عربستان از رکورد سالانه

شرکت آرامکوی عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، اعلام کرد به دلیل همراهی با پیمان کاهش تولید اوپک و غیراوپک، تولیدش در سال ۲۰۱۷ از رکورد سالانه ای که در سال ۲۰۱۶ داشت، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گزارش سالانه آرامکو نشان داد تولید نفت عربستان سعودی ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ بود که در مقایسه با ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ کاهش داشت. ذخایر نفت این کشور در ۲۵۶.۷۴ میلیارد بشکه ایستاد در حالی که ذخایر میعانات ۴.۱ میلیارد بشکه بود. تولید گاز طبیعی عربستان به از ۱۲.۰۳ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۱۶ به ۱۲ میلیارد فوت مکعب در روز رسید.

عربستان سعودی تلاش های اوپک برای کاهش تولید نفت را تحت پیمانی که از ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمد، هدایت کرد تا مازاد ذخایر نفت جهان کاهش پیدا کرده و قیمت ها تقویت شود. با این حال با متعادل شدن بازار، در نشستی که اوپک در ژوئن با شرکای غیراوپک شامل روسیه داشت، با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز توافق شد.

همچنین بخوانید

قیمت نفت برنت در ۱۲ ماه گذشته حدود ۴۱ درصد رشد کرده است. عمده نفت عربستان را آرامکو تولید می کند زیرا منطقه تولید مشترک این کشور با کویت بسته شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آرامکوی عربستان که قصد دارد حدود ۵ درصد از سهم خود را در بازار سهام عرضه کند، تاخیر مجدد این برنامه را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا