انرژی

شرکت نفتی اسپانیایی به فعالیت در ایران ادامه می‌دهد

شرکت اسپانیایی "اسپرونکو اینترنشنال" که در بخش خدمات نفت و گاز تخصص دارد، اعلام کرد با وجود اقدامات خصمانه آمریکا به فعالیت در ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کارلوس تولدو، یکی از مقامات این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما فعالیت خود را در سال ۲۰۱۳ که تحریم‌های همه جانبه به خصوص از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران وضع شده بود، آغاز کردیم. وی در ادامه افزود: این شرکت در بازار ایران رقیبی نداشت که باعث شد در این بازار بماند.

با این حال این شرکت در سال ۲۰۱۵ با رقابت فزاینده ای مواجه شد و زمانی که تحریم‌های ضدایرانی برداشته شد، فعالیت‌های خود را در ایران به حداقل رساند.

همچنین بخوانید

کارلوس تولدو گفت: اکنون ما قصد داریم فعالیت‌هایمان را در سطح بالاتری ازسربگیریم. تاکنون اتحادیه اروپا ایران را هدف تحریم قرار نداده است و آنچه آمریکا می‌گوید مشکل این کشور است نه ما.

این مدیر اسپانیایی اظهار کرد: شرکت “اسپرونکو اینترنشنال” تاکنون تهدیدی دریافت نکرده و اگر هم چنین بود، آنها را نادیده می‌گرفت.

اتحادیه اروپا وعده داده است در برابر تحریم‌های آمریکا ایستادگی کرده و با اجرای قانون بازدارنده که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رعایت نکنند، از تهران حمایت کند.

مرحله اول اقدامات ضدایرانی واشنگتن اخیرا به اجرا گذاشته شد و مرحله دوم که شامل تحریم‌های نفتی است در اوایل نوامبر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا