خودروصنعت، معدن، تجارت

گرانی دوباره خودرو با مصوبه شورای رقابت کلید خورد+جدول

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو اجرایی شد و گرانی خودرو بار دیگر با مجوز این شورا کلید خورد به طوری که قیمت تندر۹۰ بیش از ۸۵۷ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شورای رقابت هفته پیش با افزایش ۱.۸۱ درصدی قیمت محصولات ایران‌ خودرو و همچنین افزایش ۰.۴ درصدی قیمت محصولات سایپا موافقت کرد.

بر این اساس، ایران خودرو و سایپا قیمت پایه انواع محصولات خود را بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه شخص ثالث را به نمایندگی‌ها اعلام کردند که این قیمت‌ها در جدول زیر قابل مشاهده است. اما باید توجه داشت که محاسبه نرخ مالیات و بیمه باز هم باعث افزایش قیمت این خودروها خواهد شد که البته با توجه به اینکه تاکنون اعلام رسمی در این مورد صورت نگرفته، مشخص نیست که تعیین این نرخ ها تا چه حد قابل قبول خواهد بود. زیرا مسئولان بیمه مرکزی هر نوع افزایش قیمت خودرو از محل رشد نرخ بیمه شخص ثالث را رد کرده و گفته بودند طبق توافق بیمه و خودروسازان، افزایش نرخ بیمه نباید بر روی قیمت خودرو لحاظ شود. این در حالی است که خودروسازان نسبت به این مسئله بی اعتنا بوده و ابتدای سال نسبت به افزایش قیمت خودرو بر اساس نرخ جدید بیمه اقدام کردند.

در لیست جدید قیمت خودروها شاهد افزایش ۸۵۷ هزار تومانی قیمت تندر۹۰ اتوماتیک، رشد ۷۷۰ هزار تومانی قیمت دنا، افزایش ۶۷۷ هزار تومانی قیمت تندر۹۰ دنده‌ای و گرانی ۶۶۷ هزار تومانی پژو پارس هستیم.

khodrro

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا