بین الملل

واکنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ/افت بازار سهام

درحالی که موقعیت سیاسی رییس‌جمهور ترامپ با اتهامات وارده به ۲ مشاور سابق او تهدید شده است و بازارها منتظر مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند، بازار سهام افت کرد و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی که موقعیت سیاسی رییس‌جمهور ترامپ با اتهامات وارده به ۲ مشاور سابق او تهدید شده است و بازارها منتظر مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند، سهام افت کرد و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.

ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ درحالی که بازارها آرام آرام محکومیت رییس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در ۸ اتهام فساد مالی و محکومیت جداگانه وکیل شخصی او را هضم می‌کنند، ۰.۱ درصد افت کرد.

همچنین بخوانید

درحالی‌که سرمایه‌گذاران به خرید اوراق قرضه به عنوان یک سرمایه امن پناه بردند، سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد و افت شاخص اس‌اندپی باعث شد تا قیمت سهام اروپایی هم کاهش پیدا کند.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که روز سه‌شنبه ۲.۸۴۴ درصد بود، امروز تا ۲.۸۲۳۱۵ درصد پایین آمد.

کریستوف ریگر، استراتژیت کامرز بانک می‌گوید: ترامپ پیش از این هم با اتهاماتی روبرو شده و آنها را پشت سر گذاشته است، بنابراین فعلا باید منتظر بود و دید که آیا این باعث آغاز یک فصل جدید خواهد شد و یا دوباره اوضاع آرام شده و بازارها به جلو حرکت می‌کنند.

شاخص ام‌اس‌سی‌آی مربوط به سهام جهانی که شاخص‌های ۴۷ بورس مهم کشورهای مختلف جهان را دنبال می‌کند، به دنبال رکوردزنی اس‌اندپی ۵۰۰ در معاملات دیشب، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد کند.

شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا هم که امروز با انتظار بازارها برای مذاکرات تجاری آمریکا و چین، در مقادیر پایین‌تری باز شده بود، ۰.۲ درصد بالا رفت. این در شرایطی است که اظهارات ترامپ مبنی بر این‌که انتظار ندارد پیشرفتی در این مذاکرات صورت بگیرد، فضای بازار را مبهم کرده است.

دلار پس از انتقاد ترامپ از سیاست‌های فدرال‌رزرو، در بازار ارز سودهای اوایل امروز خود را به طور کامل از دست داد و آماده شد ششمین روز متوالی ضرردهی را ثبت کند.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۱ درصد پایین آمد و به ۹۵.۱۲۷ واحد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا