بین الملل

اصلاحات عربستان باعث تقویت رشد اقتصادی می‌شود

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: عربستان سعودی اصلاحات اقتصادی خود را به پیش می‌برد و علی‌رغم هر گونه تاخیر در فروش سهام غول نفتی ملی این کشور، آرامکو، امسال اقتصاد غیرنفتی آن رشد خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: عربستان سعودی اصلاحات اقتصادی خود را به پیش می‌برد و علی‌رغم هرگونه تاخیر در فروش سهام غول نفتی ملی این کشور یعنی آرامکو، امسال اقتصاد غیر نفتی آن رشد خواهد کرد.

تیم کالن، رئیس پروژه عربستان سعودی در صندوق بین‌المللی پول، پس از ارائه مشاوره‌های سالانه به دولت عربستان سعودی، به خبرنگاران گفت: آرامکو یک بخش از برنامه اصلاح اقتصادی بود و سایر بخش‌های این برنامه به خوبی پیش می‌روند.

همچنین بخوانید

او گفت که پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از شتاب گرفتن رشد اقتصادی در سال‌های آینده بر اساس انتظار از این است که طیف گسترده‌ای از اصلاحات اقتصادی ادامه داشته باشند و این شامل تاثیر اولین ارائه عمومی سهام آرامکو نبوده است.

منابع صنعتی این هفته به رویترز خبر دادند که اولین ارائه ۵ درصد از سهام آرامکوی سعودی که قرار بود امسال انجام شود و برای دولت ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، به تعویق افتاده و به تاریخ نامعلومی موکول شده است.

کالن گفت: اگر عربستان سایر اصلاحات اقتصادی، شامل گام‌هایی برای بهبود فضای تجاری، ایجاد اشتغال و تقویت سرمایه‌گذاری‌های امن را انجام دهد، چشم‌انداز اقتصادی آن مثبت خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا