بانکبانک و بیمه

شعب پست بانک در سراسر کشور آماده انجام سپرده گذاری ارزی است

مدیر عامل پست بانک ایران در گفتگویی بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی را عامل موثری برای ایجاد ثبات در بازار ارز دانست و گفت: شعب این بانک در سراسر کشور آماده انجام سپرده‌گذاری ارزی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، خسرو فرحی در ادامه افزود: براساس این بخشنامه، تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند ارز را به صورت اسکناس در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و از سود آن برخوردار شوند.

وی سود تعیین‌شده در این بخشنامه را برای دلار ۴ درصد، یورو ۳ درصد و درهم نیز ۲ اعلام کرد و خاطرنشان‌ ساخت: مدت زمان سپرده‌گذاری یکساله تعیین شده و سپرده‌گذاران در صورت نیاز در هر زمانی می‌توانند سپرده خود را به صورت ارز دریافت کنند.

مدیرعامل پست بانک ایران، تضمین کتبی مبنی بر پرداخت اصل و سود سپرده‌ها توسط بانک مرکزی را بسیار بااهمیت دانست و افزود: انتظار می‌رود با ایجاد اعتماد و استقبال مردم از این طرح بازار ارز ثبات پیدا کند و سپرده‌های ارزی در راستای رونق اقتصاد کشور به کار گرفته شود.

فرحی در ادامه به تشریح عملکرد این بانک در ایجاد اشتغال پایدار درروستاها پرداخت و افزود: معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار از طرف دولت و معادل این مبلغ نیز از منابع داخلی سه بانک دولتی و موسسه کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق کم برخوردار کشور تعیین شده که تاکنون ۵۰ درصد آن محقق شده که پست بانک ایران نیز در این راستا بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده که منجر به ایجاد ۶۰ هزار شغل شده است.

وی سقف تسهیلات اشتغالزا این بانک برای هر طرح را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: تمام واحدهای ستادی و اجرایی بانک برای استمرار برنامه‌های اشتغالزای دولت آمادگی کامل دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا