بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

وزارت ارتباطات بسته ویژه عبور از تحریم آماده کرد

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و نوسانات نرخ ارز،این وزارتخانه اطلاعات بسته اجرایی ویژه ای برای عبور از شرایط جدید را در دستور کار خود قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیروس موثقی  با بیان این کخ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته اجرایی ویژه‌ای را به منظور کاهش اثرات تحریم‌های آمریکا تدوین و طراحی کرده است، گفت: در این بسته اجرایی چالش های پیش رو در پنج محور بررسی و برای هر محور راهکارهایی تهیه شده که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود.

وی افزود: ورود کالاهای واسطه برای توسعه و نگهداری شبکه، تامین زیرساخت های ارائه خدمات فضایی، ترکیب سهامداری اپراتورهای ارتباطی، جابجایی و انتقال ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول و خدمات بخش ICT ناشی از آزاد سازی ارز، پنج محوری هستند که در قالب این بسته اجرایی تهیه و تدوین شده اند.

موثقی افزود: تعدیل نرخ ارز در قراردادهای پیمانکاری، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و بورس برای تغییر ترکیب سهامداری اپراتورهای مخابراتی غیردولتی بر اساس مصوبات و مجوزهای اخیر صادره از نهادهای بالادستی و حمایت همه جانبه از تولید کنندگان کالا و خدمات با کیفیت داخلی، از مهم ترین راهکارهای ارائه شده برای تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این بسته اجرایی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، همکاری دستگاه های تابعه و بهره گیری از توان کارشناسی و نخبگان بخش خصوصی حوزه ICT ، تدوین شده است.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا