بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

دولت کره‌ی جنوبی در راستای انقلاب صنعتی چهارم به آموزش بلاکچین برای جوانان می‌پردازد

وزارت علوم و ارتباطات کره‌ی جنوبی، در تلاش است تا نسل جوان را برای استقبال از پدیده‌ای که انقلاب صنعتی چهارم نامیده می‌شود، آماده کند. ازاین‌رو، اخیراً، مبحث تکنولوژی بلاکچین در عناوین درسی اعلام‌شده توسط وزارت علوم و ارتباطات گنجانده شده است.

در وب‌سایت این وزارتخانه آمده است: وزارت علوم و ارتباطات کره‌ی جنوبی معتقد است که کشور با یک تحول جهانی با نام انقلاب صنعتی چهارم روبرو است و در همین راستا، به دنبال حمایت از نوآوری در سراسر جامعه است. ایجاد محیطی برای ترویج تحقیقات مستقل و تکنولوژی‌های در حال رشد، ابزارهای دولتی نیل به این هدف به شمار می‌آیند.

دولت قصد دارد در قالب انقلاب صنعتی چهارم، دست به ترویج آموزش بلاکچین در کره‌ی جنوبی بزند

بلاکچین یک صنعت در حال رشد

صنایع نوآورانه‌ی در حال رشدی که توسط این وزارتخانه معرفی شده‌اند، عبارت‌اند از: بلاکچین، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، فناوری‌های مبتنی بر ابر، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، وسایل نقلیه‌ی بدون راننده و پهبادها.

طبق اعلام وزارتخانه، ۴۰ دوره‌ی آموزشی با هدف آشنایی با این موضوعات، برگزار می‌شوند. جوانان با گذراندن این دوره‌های آموزشی، فرصت‌های شغلی بهتری را به دست خواهند آورد.

یانگ-کونگ وون (Young-Kyung Won)، یک افسر سیاست نرم‌افزاری در وزارت تجارت، صنعت و انرژی است. او می‌گوید:

درست است که مسئله‌ی اشتغال جوانان در حال تبدیل‌شدن به یک مشکل اجتماعی است، ولی مشکل جدی تری به نام عدم انطباق شغلی نیز وجود دارد.

وی افزود:

این وزارتخانه استعدادهایی را پرورش خواهد داد‌ که با دیدگاه شرکت‌ها همخوانی داشته باشند؛ درنتیجه‌ی این امر، فرصت‌های جدیدی برای جوانانی که به دنبال شغل و یا ایجاد آن هستند، به وجود خواهد آمد.

کنسرسیوم از آموزش جوانان حمایت می‌کند

وزارتخانه خاطر نشان کرد: یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های سهامی، دانشگاه‌ها، انجمن‌های بازرگانی و سازمان‌های مرتبط با علم / صنعت، ایجاد شده است. اصلی‌ترین هدف تشکیل این کنسرسیوم، تقویت و اصلاح فرصت‌های شغلی جوانان از طریق آموزش بوده است. سازمان‌های شرکت‌کننده در این کنسرسیوم، عبارت‌اند از: اس‌ای‌پی (SAP)، یونیتی تکنولوژیز (Unity Technologies)، اوراکل (Oracle)، هنکام ام‌دی‌اس (Hancom MDS)، کی‌بی‌اس (KBS)، بیمارستان دانشگاه ملی سئول و سالتلوکس (Saltlux).

این پروژه قصد دارد که در ماه اوت نسبت به جذب کارآموز اقدام کند و پس از آن، سطح فعالیت‌هایش را از طریق رسانه‌های مختلفی مثل وب‌سایت و مؤسسات آموزشی، گسترش دهد.

از طرف دیگر نیز، کره‌ی جنوبی در حال حاضر، پس از ژاپن و ایالات‌متحده، سومین بازار ارز رمزنگاری‌شده را داراست و بانک شینهان (Shinhan Bank)، که دومین بانک بزرگ کره‌ی جنوبی است، به‌تازگی با شرکت کی‌تی (KT Corp)، دومین فراهم‌کننده‌ی خدمات مخابراتی کشور، همکاری داشته است. موضوع این همکاری، توسعه‌ی یک بستر مبتنی بر بلاکچین بوده است.

منبع: Ccn

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا