ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حل معضل ارتباط تلفنی، رونمایی از تمبر اربعین و ارسال به‌موقع ویزا

دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی از برنامه‌ریزی برای رونمایی از تمبر اربعین خبر داد و گفت: برای فرهنگسازی در حوزه اربعین ۲۵ فعالیت محتوایی آماده شده و برای رونمایی از تمبر اربعین نیز فراخوان داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرزاد نجات‌نیا در جلسه ارتقای فرهنگی مراسم و راهپیمایی اربعین، با اشاره به مصوبه ۶۴۹ شورای فرهنگ عمومی، گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون درباره آگاهی‌بخشی به زائران ۵ جلسه برگزار شده و برای برگزاری این مراسم تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات، تمبر اربعین را به شورای تمبر ارجاع داده است اظهار کرد: در زمینه رونمایی از تمبر اربعین برنامه‌ریزی‌هایی انجام و فراخوانی داده شده است.

همچنین بخوانید

نجات‌نیا با بیان اینکه یکی از مشکلات زائران برقراری ارتباط تلفنی است خاطرنشان کرد: با اپراتورها برای رفع این معضل در تعامل هستیم  تا با فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی از طریق تعامل با اپراتورهای عراقی این خدمات را به زائران ارایه دهیم.

دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات افزود: تاکنون ۲۵ فعالیت محتوایی آماده و برای جریان سازی فرهنگ اربعین انجام شده است.

در ادامه غیاثی – معاون مدیرکل دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – نیز تاکید کرد: دولت در برگزاری مراسم اربعین باید نقش نظارتی داشته باشد، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به زائران نیز یکی دیگر از اهداف محسوب می‌شود.

آغ‌بیات – دبیر کمیته مناسبات ویژه وزارت ارتباطات – نیز با اشاره به تشکیل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای اپراتورهای سیار و ثابت گفت: برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی و خدمت رسانی به زائران با اپراتورها مرتبط هستیم و موضوعات ارتباطی را از طریق کار جمعی پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه معضل مهم در ارایه خدمات، در کشور عراق است، افزود: با پیگیری‌های متعدد مباحث حاکمیتی در زمینه مکالمه فراهم شده است و در موضوع فضای مجازی صحبت‌هایی با کشور عراق صورت گرفته است و نیز نشستی با نماینده وزارت کشور عراق برگزار شد و در این زمینه توافق شده است.

همچنین حسین‌پور – نماینده پست بانک – به ایجاد ATM در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این خدمات در مسیر راه زائران ایجاد شده است و امسال هم در برنامه قرار دارد.

وی نیز از دائر کردن دفاتر پستی سیار در نقاط مرزی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا ویزا به موقع به دست زائران برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا