بورس کالاصنعت، معدن، تجارتصوتمعدن

شکاف عمیق نرخ آلومینیوم در بورس و بازار آزاد

معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران از شکاف عمیق قیمت آلومینیوم در بین بورس کالا و بازار آزاد خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید علی بهشتی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این شکاف غیر طبیعی بیشتر به دلیل اختلاف نرخ ارز دستوری دولت بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: تولیدکنندگان در بورس کالا باید با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان نرخ تسعیر ارز خود را به ریال تبدیل کنند ولی در بازار آزاد این روند با نرخ صرافی ها محاسبه می شود.

معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران گفت: صنعتگران در این حوزه مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز بازار ثانویه تهیه ولی با دستور العمل دولت باید محصولات خود را با نرخ رسمی عرضه کنند.

وی در ادامه افزود: بدون شک با این دستور العمل دولت چرخه واحدهای تولیدی آلومینیوم در کشور متوقف خواهد شد.

بهشتی تصریح کرد: تمامی مواد اولیه صنعت آلومینیوم از خارج وارد می شود و هیچ یک از مواد مورد نیازاین صنعت به قدر کفایت در ایران تولید نمی شود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: دولت از چهار هفته قبل بابت مواد اولیه به صنایع آلومینیومی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص نمی دهد و ارز تمامی مواد مورد نیاز این صنعت از طریق بازار ثانویه با نرخ های بالاتر تامین می شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا